După Uber, Bolt și Clever, și rușii de la Yango intră pe piața de ridesharing din România

DE Alexandru Pop | Actualizat: 27.06.2019 - 12:03

Aplicația digitală de e-hailing Yango, care operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a fost lansată și în București, la numai două zile după adoptarea de către Guvernul Dăncilă a OUG care reglementează activităţile de pe platformele de tip rideshari

SHARE

România a devenit astfel a cincea țară UE în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda. Spre deosebire de alte aplicații de ridesharing, Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, precum și o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor de tip ”Machine Learning”. Astfel, în momentul în care utilizatorul introduce punctul de destinație atunci când comandă o mașină, aplicația calculează prețul exact al cursei respective. Acest preț nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

Potrivit oficialilor Yango, călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc în momentul de față de la 5 lei cu discount, preț ce include rezervarea mașinii, o distanță de 3 kilometri și o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei, în condiții normale de trafic. Iar de la Aeroportul Henri Coandă până la Piața Universității, prețul cursei este de aproximativ 35 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație. 

Yango nu are propriile mașini sau șoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în București. În cadrul acestuia, șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.

Ca modalitate de control al calității, Yango, ca și celelalte servicii de  ridesharing, precum Uber, Bolt sau Clever, permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații serviciului de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu temporar sau permanent.

Yango este o aplicație digitală operată de către Yandex.Taxi B.V., o companie membră a grupului rusesc Yandex care are o capitalizare de piață de aproximativ 12 miliarde de dolari. Yandex s-a lansat în urmă cu 22 ani ca un motor de căutare web și o alternativă la Google în Rusia, iar acum este un grup internațional de companii care oferă circa 90 de servicii, tehnologii de talie mondială în domeniul Big Data și Machine Learning, și deține cea mai mare rețea de centre de date din Europa (peste 100.000 de servere).

Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, iar până sfărșitul lunii septembrie 2018 compania a înregistrat 1 miliard de curse. În 2017, Yandex.Taxi a preluat operațiunile Uber din Rusia și din alte țări de pe teritoriul fostei URSS.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te