În cel de-al doilea caz, solicitarea s-a rezolvat imediat: direcţionare spre site-ul municipalităţii din Ardeal, unde tot ceea ce solicitasem era deja public, la vedere, cu absolut toate detaliile legate de costurile deplasărilor. La Primăria Iaşi solicitarea noastră a trebuit să fie făcută în scris, conform Legii 544 a informaţiilor publice. Pentru răspuns s-a depăşit termenul legal de 10 zile, Primăria folosind excepţia din lege, care prevede un termen maxim de 30 de zile în cazuri complexe.
Citește și: Putin, despre puterile occidentale: „Dominația lor s-a terminat. Nu vor câștiga un război mondial!”
A trebuit să aşteptăm aşadar 27 de zile. Mai mult, ne-a fost expediat un răspuns sumar, parcă în răspăr, şi din care lipseau informaţii esenţiale privind ceea ce ne interesa; practic, un non-răspuns. Răspunsul, deşi conţinea doar două fraze ambigue, era însă semnat, pompos, chiar de primarul Mihai Chirica, alături de alţi doi oameni importanţi din instituţie.