Mulți oameni se panichează atunci când le este furat cardul bancar. Dar cu un truc poți preveni eventualele fraude.
Când clienții băncilor observă că și-au pierdut cardul sau li s-a furat, panica se instalează imediat. Ideea că infractorii ar putea accesa contul tău nestingheriți este înfricoșătoare. Clienții băncii pot folosi în avans un truc ce îi poate ajuta să își recupereze metoda de plată în caz de urgență.
Cum să câștigi timp dacă ți-a fost furat cardul bancar? Acest autocolant îi încurcă pe escroci
Băncile și furnizorii de servicii de plată, cum ar fi Mastercard, sfătuiesc să nu păstrați PIN-ul în portofel. De asemenea, notarea numărului pe cardul de debit nu este o practică recomandată. Motivul pentru aceasta este evident: infractorii ar putea folosi PIN-ul pentru a accesa conturile victimelor lor.
Citește și: Escrocii spun că sunt polițiști și cer cardul bancar. 130.000 € a pierdut un bărbat care i-a crezut
Dar un autocolant cu PIN-ul de pe card poate ajuta la minimizarea potențialelor pierderi de bani – cu condiția ca oamenii să noteze de fapt combinația greșită de numere. În acest fel, în mod ideal, hoții introduc PIN-ul incorect de mai multe ori.
Cum să câștigi timp dacă ți-a fost furat cardul bancar? Acest autocolant îi încurcă pe escroci - Foto: Freepik (rol ilustratuv)
PIN incorect: băncile blochează cardurile de debit în cazul încercărilor eșuate
După mai multe încercări eșuate – trei pentru majoritatea băncilor – ATM-ul va retrage cardul de debit. Acesta este un mecanism de securitate important conceput pentru a preveni utilizarea greșită și accesul neautorizat la cont. Cu toate acestea, instituția financiară de obicei nu contactează automat clientul în acest caz.
Cum să câștigi timp dacă ți-a fost furat cardul bancar? Acest autocolant îi încurcă pe escroci - Foto: Freepik (rol ilustratuv)
Aceasta înseamnă că consumatorii afectați ar trebui să contacteze ei înșiși banca dacă își pierd cardul. Acest lucru se poate face prin telefon, într-o sucursală sau prin online banking.
Citește și: Cum poți ”bloca” o escrocherie prin telefon? Cuvintele pe care trebuie să le spui când răspunzi
Dacă metoda de plată furată se află deja într-o sucursală bancară, clienții o pot ridica cu documente de identificare valabile, cum ar fi pașaport sau carte de identitate. Deoarece cardul a fost blocat din cauza introducerii greșite a codului PIN de mai multe ori, angajații trebuie de obicei să-l deblocheze.
Oamenii nu ar trebui să se bazeze doar pe trucul cu PIN-ul greșit. Imediat ce observi că ți-ai pierdut cardul, centrul de consiliere pentru consumatori recomandă să apelezi imediat la linia de blocare 116116. Blocarea metodei dvs. de plată poate fi utilă și dacă infractorii au obținut de la dvs. informații bancare importante folosind un e-mail de phishing.