Ce document nu trebuie să îl prezinți la asociațiile de proprietari. Este ilegal să ți se ceară

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 26.11.2023 - 17:57
Ce document nu trebuie să îl prezinți la asociațiile de proprietari. Este ilegal să ți se ceară Foto: Pexels (fotografii cu caracter ilustrativ)

Președinții de asociație obișnuiesc să solicite un document locatarilor, însă legea spune clar că nu au acest drept.

SHARE

Asociațiile de proprietari nu au niciun drept să ceară anumite documente locatarilor. Este ilegal să le solicite.

Documentul pe care nu ești obligat să îl dai administratorului de bloc. Există un anumit act pe care majoritatea administratorilor de bloc din țară îl solicită locatarilor în legătură cu cartea de imobil. 

Cu toate acestea, este puțin cunoscut faptul că, potrivit informațiilor de la Antena 3, asociațiile de locatari nu au dreptul să solicite acest tip de document. Concret, este vorba despre copia de pe buletin.

Este posibil ca mulți dintre noi să fi observat deja că administratorii de bloc obișnuiesc să solicite acest document, însă, conform reglementărilor, solicitarea copiei de pe buletin este ilegală, indiferent de motivul invocat.

Ce document nu trebuie să îl prezinți la asociațiile de proprietari. Este ilegal să ți se ceară

Mai precis, această interdicție derivă din respectarea Regulamentului european privind protecția datelor (GDPR), care impune administratorilor să prelucreze doar datele personale strict necesare.

De asemenea, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) efectuează controale pentru a se asigura că administratorii respectă aceste reguli.

Citeşte şi: Obiectul din casă care îți reduce factura la căldură cu 25%. Trebuie doar să îl păstrezi curat

Este surprinzător pentru mulți români faptul că ANSPDCP a publicat un ghid pentru asociațiile de proprietari, subliniind că acestea nu au dreptul să solicite copii ale documentelor locatarilor din bloc.

Citeşte şi: În ce zi se va da drumul la căldură în București. Ce condiții trebuie îndeplinite

„În ceea ce privește înscrierea persoanelor în cartea de imobil, art. 94 din Norme prevede că aceasta se face în baza actului de identitate, iar pentru copiii sub 14 ani, în baza certificatului de naştere.

Pentru înscrierea persoanelor în cartea de imobil nu pot fi solicitate fotocopii ale actelor de identitate, certificatelor de stare civilă sau titlurilor de proprietate, normele stabilind că acestea pot fi doar verificate vizual pentru conformitate”, este menționat în ghid, potrivit sursei citate.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te