Data Talks 2024, forum organizat zilele acestea la Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), a reunit peste 120 de specialiști din domeniul analizei datelor, reprezentând peste 40 de companii din zona de business intelligence.
Obiectivul principal al acestui forum regional este facilitarea de bune practici și organizarea de evenimente de impact pentru companiile, federațiile și cluburile sportive care lucrează cu analiza datelor.
Ce a spus Doina Costache, director regional Google, despre combaterea dezinformării și fraudei
Conferința a adus pe scenă șapte experți care au discutat despre impactul datelor și al tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligența artificială (AI), asupra diverselor industrii, inclusiv creativitate, sport și divertisment.
Un moment de vârf a fost prezentarea Doinei Costache de la Google, care a subliniat influența creatorilor de conținut asupra culturii globale și importanța eticii în utilizarea AI pentru a combate dezinformarea.
Doina Costache, director regional Google: “Verificarea faptelor trebuie să rămână o responsabilitate umană centrală pentru a combate dezinformarea și frauda.”
Influencer-ul Andrei Șelaru (Selly) a demonstrat cum datele sunt esențiale în gestionarea evenimentelor mari, utilizând tehnologia brățărilor inteligente pentru a îmbunătăți experiența participanților.
Rodica Mihalache de la Publicis Group a discutat despre modul în care analiza datelor transformă creativitatea brandurilor, iar Cătălin Popescu de la Federația Română de Fotbal a oferit perspective asupra campaniei EURO 2024.
Evenimentul s-a încheiat cu o dezbatere despre rolul AI în viitorul conținutului generat de oameni, evidențiind necesitatea unui echilibru între inovație și responsabilitate etică.
Andrei Popa, co-fondator Data Talks, a afirmat că scopul conferinței este de a conecta publicul cu specialiștii în analiza datelor și de a promova deciziile bazate pe informații corecte.
Fondată în anul 2022, de către Andrei Popa și Anna Rossudowska, lideri de business intelligence ai Grupului Superbet, Data Talks este o comunitate a profesioniștilor de data analytics din Europa Centrală și de Est (CEE).
În decurs de trei ani, Data Talks a organizat două conferințe cu participare internațională și a încheiat parteneriate cu organizații precum FRF Intelligence Center, Google și btProvider.