Cele două stații din centrul orașului care monitorizează doar poluarea din trafic, B6 și B3, adică la Cercul Militar și pe bulevardul Mihai Bravu, sunt cele mai importante, fiind cele mai centrale, mai ales B6, dar au foarte multe întreruperi. Cel puțin la PM10, pulberi în suspensie (praf), și la dioxid de azot lipsesc date.
Pentru praf ai voie la 35 de depășiri pe an, adică 35 de zile în care se depășesc valorile limită, respectiv media de peste 50 ug/m3 (50 de micrograme pe metru cub) pe o zi.
Ca atare, dacă ai 35 de astfel de zile cu depășiri se consideră că ai o problemă cu praful. Ei bine, la B3 s-au atins deja 39 de zile și la B6 sunt 25 de depășiri, dar au avut peste 50 de zile de întrerupere, și e curios ce s-a întâmplat în acele zile pentru care nu există date”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România, citat de Mediafax.
Deși au existat zeci de zile pentru care nu s-au comunicat date, limita anuală pentru 2019 a fost oricum depășită în centrul orașului.
Mai mult, pentru anumite zile din 2019, potrivit datelor publicate prin sistemul de monitorizare – gestionat de Agenția Națională pentru Protecția Mediului – valorile de poluare au fost aproape duble față de limita admisă.
Potrivit lui Alin Tănase, în ceea ce privește poluarea cu dioxid de azot, valorile anuale au fost depășite și la B3 și la B6, în anii trecuți (inclusiv 2018), și este de părere că și pentru acest an se vor depăși normele admise.
Urmărește și experimentul realizată de Newsweek România și Lucian Mândruță, privind poluarea din București