Clienții Hidroelectrica au început să primească, în luna mai, facturile aferente lunii aprilie 2025, după o perioadă de întârziere în emiterea acestora.
Există și județe în care consumatorii au primit facturile pentru luna aprilie. Toată lumea așteaptă cu nerabdare această factură deoarece, începând cu 1 aprilie, prețul energiei active furnizate de Hidroelectrica a fost majorat de la 0,28329 lei/kWh la 0,45329 lei/kWh, o creștere de aproximativ 60%.
Anunț de la Hidroelectica. În ce județe s-a emis factura pe luna aprilie și când trebuie plătită?
Clienții care consumă sub 300 kWh lunar beneficiază în continuare de schema de plafonare a prețului, în conformitate cu legislația actuală. Pentru ceilalți, creșterea este vizibilă și resimțită la nivelul bugetului lunar.
„Avem confirmarea ca Hidroelectrica a început să emită facturile pentru aprilie 2025. Asa cum s-a întâmplat de fiecare dată, HE emite facturile în funcție de operatorul de distribuție.
Citește și: Trucul prin care să-ți crești temperatura în casă cu 5° și să faci și economie în factura de energie
Nu există o ordine, ci probabil va emite facturile în funcție de confirmările de indecși primite de la operatorii de distribuție”, a fost anunțat pe rețelele de socializare.
Din informațiile Newsweek, consumatorii din Alba, Cluj, Bihor, Prahova, Caras Severin, Iași, Vrancea, Timiș, Buzău, Galați, București, Covasna, Sălaj, Hunedoara, Sibiu și Constanța.
Foto: exmplu de factură pe luna aprilie la Hidroelectrica
Cum să ai facturi mai mici
Pentru calcularea corectă a facturii la energie, consumatorii trebuie să comunice indexul furnizorului. Astfel, românii plătesc exact cât au consumat, fără a fi taxați în plus.
Atunci când nu este comunicat indexul, furnizorul face o aproximare, iar consumatorul poate plăti mai mult, până sunt făcute verificările pe teren.
„În mod normal, indexul se comunică între 24-28 ale lunii, cu 2 excepții:
• luna februarie, atunci când indexul se comunică între 22-26 ale lunii;
• luna decembrie, atunci când indexul se comunică între 20-26 ale lunii.
Indexul TREBUIE trimis doar de către cei care NU au contor inteligent. Așadar dacă:
- aveți contor vechi cu disc;
- aveți contor digital non-inteligent (adica non-smart);
- aveți contor inteligent, dar NU există infrastructura că să va fie citit contorul de la distanță/nu este activată funcția de a se citi de la distanță, deci contorul dvs „inteligent" se comportă fix ca un contor normal non-inteligent(non-smart), așadar în TOATE cele 3 cazuri de mai sus, TREBUIE sa trimiteți indexul lună de lună”, se arată într-o postare de pe un forum de pe Facebook.
Citește și: Trucul prin care poți economisi 50% în factura la energie. Previne și apariția mucegaiului în casă
Hidroelectrica recomandă tuturor consumatorilor să își creeze un cont în aplicația iHidro pentru a vizualiza și achita mai ușor facturile, precum și pentru a opta pentru factura electronică.
În cazul unor neclarități, clienții pot contacta serviciul de relații cu clienții prin e-mail la [clienti@hidroelectrica.ro](mailto:clienti@hidroelectrica.ro) sau telefonic la 021 9834 ori 021 9861, de luni până vineri, între orele 08:00 - 20:00.