ANRE: Facturile care depășesc plafoanele stabilite de guvern sunt greșite și trebuie refăcute

DE Daniel Toșa | Actualizat: 12.01.2022 - 16:33
ANRE: Facturile care depășesc plafoanele stabilite de guvern sunt greșite și trebuie refăcute/FOTO: Unsplash
ANRE: Facturile care depășesc plafoanele stabilite de guvern sunt greșite și trebuie refăcute/FOTO: Unsplash

ANRE a anunțat că va verifica principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. Inspectorii vor să vadă dacă s-au respectat plafonările și dacă clienții au fost informați corect cu privire la compensații.

SHARE

„Legea 259, legea prind plafonarea și compensarea prețurilor la energie și gaze naturale prevede un preț plafon pentru consumatorii casnici. Toate facturile emise pentru consumatorii casnici peste aceste valori sunt greșite, pentru consumul lunilor noiembrie și decembrie.

Toate aceste facturi care depășesc valoarea de 1 leu pentru 1 kw/h, respectiv 37 de bani pentru gaze naturale, probabil că sunt greșite și trebuie refăcute. Legea spune că toți consumatorii casnici au dreptul la această plafonare”, a declarat oficialul ANRE.

Ce se întâmplă cu banii plătiți pe facturi duble

Nagy a explicat că în cazul în care vor fi depistate nereguli la furnizori, vor fi aplicate amenzi, iar românii își vor recupera banii.

Citește și: Pentagon: „În cazul unei incursiuni în Ucraina, patru grupuri de luptă sunt în apropierea Rusiei”

„Se aplică o amendă contravențională pentru furnizorii care au emis facturile greșite.

(…) În termen de cinci zile de la momentul în care s-a clarificat situația și s-a stabilit suma corectă de plată, dacă este diferență de restituit, se restituie consumatorilor. O variantă ar fi reducerea din următoarea factură”, a mai trasmis Nagy.

Reprezentantul ANRE recomandă cetățenilor să ceară explicație compatiilor care furnizează energie.

Citește și: GRAFIC Numărul copiilor spitalizați cu COVID s-a triplat în 14 zile: marți, 173 de copii internați

„În primul rând, consumatorii care au nelămuriri sau suspiciuni, trebuie să solicite niște lămuriri de la furnizor. Să-i întrebe în scris de ce s-a facturat cantitatea respectivă, de ce s-a folosit prețul respectiv, de ce nu s-a aplicat compensarea sau plafonarea. Fiecare furnizor este obligat să răspundă în 15 zile”, a declarat Nagy.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te