furnizorii le vor plăti penalităţi clienţilor finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal.
”Prin acţiunile de control desfăşurate, ANRE a verificat, prin metoda eşantionării, respectarea prevederilor Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la îndeplinirea de către furnizori a obligaţiei de a răspunde, în termen de 15 zile, la sesizările clienţilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale. În urma finalizării acţiunilor de control, s-au constatat întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 400.000 lei, după cum urmează: E.ON Energie România (cota de piaţă 41,33%) - 310.000 lei; Engie România (cota de piaţă 47%) - 90.000 lei”, a anunţat autoritatea.
CITEȘTE ȘI: Marea Neagră are gaze. Degeaba. Resursele, greu de extras din cauza politicii și a costurilor
Totodată, s-a dispus furnizorilor să plătească clienţilor finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal, penalităţile datorate în conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, astfel: 30 de lei pentru nerespectarea termenului de răspuns de 15 zile de la data înregistrării solicitării; 5 lei pentru fiecare zi suplimentară de întârziere.
”De altfel, în conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările şi completările ulterioare, furnizorii de gaze naturale au obligaţia de a plăti în mod automat clienţilor finali penalităţile datorate pentru nerespectarea termenelor şi pentru zilele suplimentare de întârziere”, mai arată ANRE.