În luna aprilie a acestui an, numărul total de posturi ocupate în instituțiile și autoritățile publice este de 1,306, 234. Dintre acestea, aproximativ 837.000 sunt la Administrația Publică Centrală, iar aproape 470.000 la Administrația Publică Locală.
Dintre 5.000 de angajaţi la stat care au fost respondenți în cadrul unui studiu, doar 3,2% dintre ei spun că au temeri în „mare măsură”, iar 2,5% – în „foarte mare măsură”, în timp ce 28% nu au absolut nicio grijă, 30% declară că se tem doar „în mică măsură” şi aproape 37% că se tem „într-o oarecare măsură”, potrivit unui sondaj realizat de Centrul de Formare APSAP, conform PROTV.
Angajaţii de la stat nu se tem că ar putea să îşi piardă locul de muncă. Unde se fac restructurări
„Angajaţii de la stat nu se tem că ar putea să îşi piardă locul de muncă, deşi cel puţin în ultima jumătate de an, în contextul alegerilor, s-a discutat constant în spaţiul public despre restructurări în administraţia publică”, conform unui amplu studiu realizat de Centrul de Formare APSAP la care au răspuns aproape 5.000 de angajaţi la stat.
Citește și: Ce se întâmplă cu salariile directorilor de companii municipale din București? Anunțul primarului
Doar 3,2% dintre ei spun că au temeri în „mare măsură”, iar 2,5% – în „foarte mare măsură”, potrivit studiului. În schimb, 28% nu au absolut nicio grijă, 30% declară că se tem doar „în mică măsură” şi aproape 37% că se tem „într-o oarecare măsură”.
Studiul național și perspectivele angajaților din administrația publică
Centrul de Formare APSAP a realizat cel mai amplu studiu naţional din ultimii ani dedicat sectorului public, desfăşurat în perioada martie - iunie 2025, 4.743 de angajaţi din administraţia publică au răspuns la întrebări esenţiale despre cum lucrează, ce îi încurcă, ce îi motivează şi, poate cel mai important, ce aşteptări (mai) au de la sistemul în care activează.
Toţi participanţii fac parte din programele de formare profesională gratuite organizate de APSAP, deci nu vorbim despre opinii din tribune, ci din teren.
„Într-o Românie în care toată lumea «ştie» ce e în neregulă cu administraţia publică, dar nimeni nu întreabă angajaţii din sistem ce trăiesc zi de zi, Centrul de Formare APSAP a făcut exact asta: i-a întrebat.
Această iniţiativă a fost mai mult decât o bifă birocratică: a fost un demers curajos de a asculta vocile celor care ţin în spate instituţiile României, zi de zi, între două «reorganizări» şi trei valuri de demisii”, explică Bogdan-Costin Fârşirotu, preşedintele Centrului de Formare APSAP.