4.000 de lei în plus pe lună pentru o categorie de bugetari. Primesc și tichete de vacanță

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 07.12.2023 - 17:41
4.000 de lei în plus pe lună pentru o categorie de bugetari. Primesc și tichete de vacanță Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilustrativ)

Până la 4.000 de lei în plus pe lună pentru o categorie de bugetari. Primesc și tichete de vacanță și alte sporuri.

SHARE

Până la 4000 de lei în plus pe lună pentru o categorie de bugetari. Primesc și tichete de vacanță și alte sporuri. Se pare că vorbim de o creștere de 30% a salariilor.

Legea prin care se majorează veniturile personalului Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a fost promulgată, joi, de preşedintele Klaus Iohannis.

La CNAS lucrează circa 3.000 de persoane, dintre care sub 300 la nivel central.

În prezent, un director din CNAS câștigă peste 15.000 de lei, cu tot cu sporuri, iar consilierii între opt și 14.000 de lei pe lună. Angajații CNAS primesc vouchere de vacanță și de hrană. 

Potrivit noilor prevederi, salariul şi celelalte drepturi ale personalului CNAS şi al caselor de asigurări se vor stabili „la nivelul maxim de salarizare aflat în plată aferent funcţiilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului”.

Citește și: Angajații care își schimbă job-ul deși au 10 mii de lei pe lună. Guvernul le taie 10% din venituri

Astfel, conform noilor prevederi, salariul unui director va crește cu aproximativ 4.000 de lei.

4.000 de lei în plus pe lună pentru o categorie de bugetari. Primesc și tichete de vacanță

Actul normativ vizează aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact în domeniul sănătăţii.

Potrivit legii, salariul şi celelalte drepturi ale personalului CNAS şi al caselor de asigurări se vor stabili "la nivelul maxim de salarizare aflat în plată aferent funcţiilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului".

Actul normativ stipulează că "asimilarea funcţiilor şi salariilor (...), precum şi stabilirea noului nivel de salarizare se realizează prin ordin al preşedintelui CNAS, în limita bugetului aprobat prin Legea bugetului de stat".

"Pentru funcţiile din cadrul CNAS şi caselor de asigurări de sănătate care nu au corespondent în statele de funcţii ale aparatului de lucru al Guvernului (...), stabilirea salariilor de bază se face prin asimilarea acestora cu cel al altor funcţii existente la nivelul CNAS şi al caselor de asigurări de sănătate pentru care s-a realizat asimilarea, pe baza unor criterii obligatorii aprobate prin ordinul prevăzut", mai prevede actul normativ.

Care sunt criteriile

Criteriile obligatorii care urmează a fi avute în vedere la această asimilare sunt: 

"a) pentru funcţiile de conducere: studiile, gradul profesional, atribuţiile specifice, complexitatea activităţii, nivelul de coordonare;

b) pentru funcţiile de execuţie: gradul sau treapta profesională, gradaţia, nivelul de studii şi atribuţiile specifice".

Aceste criterii de asimilare sunt obligatorii, dar nu limitative, prin ordinul preşedintelui CNAS putându-se aproba şi alte criterii de asimilare.

"Pentru funcţiile din cadrul CNAS şi caselor de asigurări de sănătate care au corespondent în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi pentru care (...) rezultă procente diferite de majorare salarială, stabilirea nivelului de salarizare se face prin acordarea, pentru toate funcţiile, a celui mai mare procent rezultat", se arată în lege.

Citește și:  Oracle își reduce cu 40% activitatea în România. Are peste 5.000 de angajați, profit de 30 mil. lei

Totodată, se aplică acest procent de majorare şi pentru funcţiile din cadrul CNAS şi caselor de asigurări de sănătate care nu au corespondent în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

Pentru funcţiile de director general al CNAS şi directorii generali ai caselor de asigurări, procentul rezultat "se aplică limitelor salariale reglementate la art. 292 alin. (4) şi art. 298 alin. (4) din Legea nr. 95/2006", respectiv la nivelul corespunzător prevăzut de lege pentru funcţia de secretar general din minister, mai prevede actul normativ.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te