Promisiunea Facebook a fost aceea de a uni lumea. Dar o serie de scandaluri recente - de la proliferarea de știri false și de dezinformare pe Facebook, până la eșecul companiei de a proteja milioane de utilizatori - au ridicat întrebarea: Este Facebook mai dăunător decât util?
Fostul manager de operațiuni al Facebook, Sandy Parakilas,a declarat că a simțit responsabilitatea de a avertiza în legătură cu ceea ce se întâmplă în realitate pe platforma online.
Documentarul a fost difuzat în premieră mondială în SUA, la sfârșitul lunii octombrie, iar B1 TV îl aduce în exclusivitate în România, pe 1 ianuarie, de la ora 16.00.
Bazându-se pe zeci de interviuri originale și imagini străine publicului, documentarul prezintă o serie de amenințări la care este supusă rețeaua Facebook în evoluția de la un proiect din perioada petrecută de Zuckerberg la Harvard până în momentul în care a devenit un imperiu global.
The Facebook Dilemma prezintă în detaliu cum compania a eșuat în a răspunde efectiv amenințărilor ce au venit atât din interiorul companie, cât și din exterior, de la încălcarea datelor private, la răspândirea de știri false cu scopul de provoca diviziune și violență la nivel global.
The Facebook Dilemma arată cum conducătorii Facebook au dezvoltat o afacere de miliarde de dolari renunțând la cea mai importantă valoare - protecția datelor personale ale utilizatorilor- cât și cum introducerea opțiunii de Newsfeed în 2006 și a butonul de "Like" în 2009 au transformat compania într-o mină de aur.
Cu cât platforma a crescut, cu atât au dispărut limitele privind ceea ce se postează, iar compania nu a alocat resurse suficentele pentru a verifica respectarea termenilor de utilizare.