Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile. Ambuteiajul s-a întins pe distanța de 100 km

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 12.07.2025 - 10:10
Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile - Foto: Pexels (cu rol ilustrativ)
Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile - Foto: Pexels (cu rol ilustrativ)
Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile
Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile

Cel mai lung blocaj rutier din istorie a depășit cu mult limita de suportabilitate pe care credem că noi înșine o avem, atunci când abia ne deplasăm prin multe orașe aglomerate din România. Ce s-a întâmplat acum 15 ani a depășit orice scenariu de coșmar automobilistic.

SHARE

Cel mai lung blocaj din istorie a durat 12 zile. În 2010, mii de mașini s-au blocat de-a lungul Autostrăzii Naționale Chineze 110, creând un deja faimos ambuteiaj care a ținut șoferii și pasagerii autovehiculelor captivi vreme de aproape două săptămâni și s-a întins pe 100 de kilometri

Cel mai lung blocaj rutier din istorie a durat 12 zile. Ambuteiajul s-a întins pe distanța de 100 km

Identificarea celui mai lung ambuteiaj din istorie este complicată, deoarece depinde de factorii luați în considerare.

De exemplu, potrivit Guinness World Records, cel mai lung ambuteiaj raportat vreodată a avut loc în 1990, la granița est-vest a Germaniei, și a implicat 18 milioane de mașini care s-au târât până la oprire.

Dacă vorbim despre distanță, un ambuteiaj care a avut loc în luna februarie a acestui an în statul indian Uttar Pradesh ar putea fi considerat cel mai lung din istorie.

Citește și: E cald și conduci la bustul gol? Ai sau nu voie? Ce se întâmplă dacă te oprește poliția?

Se pare că s-a întins pe 300 km de-a lungul mai multor districte din Madhya Pradesh și a ținut automobiliștii într-un ritm de melc timp de aproximativ 48 de ore.

Dar, dacă luăm în considerare și durata ambuteiajului, nimic nu poate depăși blocajul de pe Autostrada Națională 110 din China, care a durat 12 zile și a creat la fața locului chiar și o economie improvizată, conform odditycentral.com.

Ambuteiajul de pe autostrada chinezească din 2010 a blocat în mașini pentru 12 zile sute de mii de persoane - Foto: captură YouTube

Unii oameni nu-și pot imagina să petreacă mai mult de câteva ore blocați în trafic, dar imaginați-vă să fiți blocați pe o autostradă în mijlocul pustietății timp de aproape două săptămâni, fără mâncare sau apă, sau o modalitate de a vă întoarce mașina.

Acesta a fost calvarul prin care au trecut sute de mii de automobiliști. în august 2010, în timpul blocajului de pe Autostrada Națională 110 din China.

Citește și: Atenție, șoferi! Dați flash-uri în trafic, riscați 600 lei amendă. Puteți rămâne și fără permis

Totul a început pe 14 august, când o combinație de lucrări de construcție și trafic intens a creat un blocaj cum China nu mai experimentase niciodată.

Camioanele care transportau cărbune și materiale de construcție din Mongolia Interioară la Beijing au blocat autostrada, care era deja parțial închisă pentru reparații.

Adăugați o creștere a traficului de vehicule mici și aveți ingredientele unui dezastru logistic.

Înainte ca autoritățile să realizeze ce s-a întâmplat și să închidă traficul de intrare de pe alte drumuri, sute de mii de oameni erau deja blocați pe o distanță de 100 de kilometri.

Volumul traficului pe Autostrada Națională Chineză 110 crescuse cu 40% în fiecare an în ultimii câțiva ani, iar la momentul incidentului, volumul traficului depășea deja cu 60% capacitatea proiectată a autostrăzii.

Construcția drumului a redus capacitatea drumului cu încă 50%, iar producția de cărbune mult crescută din Mongolia Interioară, împreună cu lipsa capacității căilor ferate, a însemnat că un număr neobișnuit de mare de camioane foloseau, de asemenea, autostrada.

La început, ambuteiajul a fost o simfonie de claxoane, țipete și țipete ale automobiliștilor furioși, dar pe măsură ce timpul trecea și mașinile se deplasau doar cu aproximativ 1 kilometru pe zi, toată lumea s-a obișnuit cu noua realitate: cu toții erau blocați.

Localnicii din apropierea autostrăzii au profitat rapid de situație, înființând magazine mobile care vindeau alimente, apă și țigări la prețuri astronomice.

Citește și: Ce autovehicule poţi conduce fără permis şi de la ce vârstă? Există câteva rigori de respectat

De exemplu, la acea vreme, o sticlă de apă se vindea în mod normal cu 1 yuan, aproximativ 40 de cenți, dar la locul blocajului costa de 15 ori mai mult, adică peste 2 dolari.

Autoritățile au încercat să decongestioneze traficul permițând intrarea mai multor camioane în Beijing, în special noaptea, dar tot a fost nevoie de 12 zile pentru a disipa cel mai grav ambuteiaj din istoria țării.

Blocajul de pe autostrada națională 110 din China a fost atât de grav încât a primit propria pagină pe Wikipedia, astfel încât chiar dacă nu este recunoscut oficial ca fiind cel mai lung blocaj de trafic din lume, majoritatea experților cred că merită acest titlu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te