VIDEO Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 12.05.2025 - 07:06
Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC - Foto: Rally Cow, MGR Images / Autorally.ro
Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC - Foto: Rally Cow, MGR Images / Autorally.ro

Raliul Ungariei, etapa a doua a Campionatului European de Raliuri - FIA ERC, a avut un câștigător-surpriză, finlandezul Roope Korhonen. Frații români Norbert și Francesca Maior, campioni Junior ERC în 2023, au reușit locul 6 la debutul în „motorsportul mare”.

SHARE

Cea de-a doua etapă a sezonului european de raliuri, Raliul Ungariei, desfășurată pe macadamul de lângă Veszprém și Székesfehérvár a oferit una dintre cele mai spectaculoase și intense etape din ultima perioadă.

La prima apariție în Campionatul European de Raliuri, finlandezul Roope Korhonen, alături de copilotul Anssi Viinikka, pe Toyota GR Yaris Rally2, a reușit să țină ritmul cu greii competiției să-și adjudece succesul absolut, informează autorally.ro.

Roope Korhonen și Anssi Viinikka au împărțit podiumul cu Mads Østberg și Torstein Eriksen - pe poziția secundă, respectiv cu Mikołaj Marczyk și Szymon Goszpodarczyk - pe ultima treaptă a podiumului.

Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC

Primul lider al Raliului Ungariei a fost nimeni-altul decât campionul absolut al României Simone Tempestini (Škoda Fabia RS Rally2) care a reușit să se impună la limită de trei zecimi pe superspeciala de vineri seara.

Câștigătorul ediției din 2024 a aceleiași etape a fost însă detronat rapid de italianul Andrea Mabellini (Škoda Fabia RS Rally2), care deși n-a reușit să-și adjudece toate probele de sâmbătă - câștigând însă 4 din cele 6 consumate - a rămas în fruntea clasamentului general provizoriu.

Ziua decisivă avea să înceapă cu stângul pentru italian, acesta pierzând prima buclă în favoarea lui Korhonen, care astfel începea să-i amenințe poziția. Deși învingătorii probelor rămase au fost alții (2 - Philip Allen, 1 - Jon Armstrong), finlandezul a reușit să-l surclaseze pe italian în pofida unei penalizări de 10 secunde, chiar la finele ante-penultimei probe.

Totul a devenit clar pentru Roope Korhonen când Andrea Mabellini a făcut cale întoarsă spre service în loc să meargă spre startul penultimei probe, și asta pentru că un amortizor nu putea fi reparat astfel încât să mai reziste pe ultimele două speciale.

La prima participare în FIA ERC, Norbert cu Francesca Maior (Citroën C3 Rally2), cu o mașină de specificație Rally2, căci cei doi au bifat mai multe sezoane în categoria Junior ERC, inclusiv în 2023 când au devenit campioni europeni, au experimentat ritmul foarte ridicat din vârful ierarhiei absolute, au realizat diverse setări ale suspensiei, au reușit să termine pe locul 6 și au fost singurul echipaj românesc din cele 6 care au luat startul care a punctat.

Etapa maghiară a fost neiertătoare cu foarte multe echipaje, inclusiv cu celelalte perechi tricolore: Bogdan Cuzma a abandoant pe PS9 după o incursiune în decor, Simone Tempestini a abandonat înainte de finalul PS11 ca urmare a unei defecțiuni tehnice, în vreme ce Cristi Sugár respectiv Mihnea Hanea au abandonat după prima zi, motivele fiind de asemenea tehnice.

Cel de-al șaselea echipaj românesc înscris în etapa maghiară, Artur Luca și Mihai Supuran, au ajuns cu bine la finalul raliului, însă cei doi au avut foarte mult de muncit până să ajungă acolo. Și asta pentru că Artur și Mihai au avut o zi de sâmbătă plină de peripeții, de la accident cu animal sălbatic și până la pene și ghinioane din cele mai frustrante, însă printr-un efort comun și o perseverență clară, ziua de duminică a fost ceva mai bună cu ei și au putut termină etapa maghiară inclusiv cu puncte la Juniori. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te