Creşte, de asemenea, numărul orelor de pregătire teoretică şi practică de la şcoala de şoferi.
Pe de altă parte, Poliţia va avea obligaţia să-i avertizeze pe şoferi asupra prezenţei radarelor pe drumurile publice din România.
Tinerii, interzis să mai conducă bolizi
Şoferii care au vârsta de până la 21 de ani sau o experiență de conducere mai mică de un an, pentru vehiculele de categoria B, vor avea dreptul să conducă numai maşini cu puterea sub 100 CP sau 75 kW, la maşinile electrice.
Inițiatorii, mai mulţi senatori şi deputaţi UDMR, propun majorarea numărului minim de ore de pregătire, pentru obținerea permisului de conducere de categoria B, de la 20 la 25 de ore, pentru teorie, respectiv de la 35 la 45 de ore, pentru examenul de traseu, conform propunerii legislative.
Citeşte şi: 16.500 lei, cea mai mare sancțiune din Codul Rutier, după eliminarea plafonării punctului de amendă
În prezent, Codul Rutier nu are astfel de restricţii, astfel că şoferii cu experienţă sunt obligaţi să fie atenţi la tineri care conduc maşini puternice, care pot produce accident, din cauza lipsei reflexelor şi a condusului preventiv.
Citeşte şi: Se schimbă codul rutier? Şoferii care pot rămâne 10 ani fără permis
Conform formei avansate de iniţiatori, "conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să condueă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice".
De asemenea, stipulează aceştia, "Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25, iar cel de pregătire practică este de 45".