Mandatele șefilor de la Gărzile Forestiere din Braşov, Bucureşti, Focşani, Oradea şi Timişoara expiră de la 1 septembrie. Ca urmare, Ministerul Mediului Vrea să facă angajări.
Sunt 7 zile la dispoziție pentru depunerea dosarelor. Iată ce condiții trebuie îndeplinite.
Se fac angajări la stat. 5 funcții de șefi, disponibile la Garda Forestieră.7 zile pentru înscrieri
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) anunţă lansarea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de funcţionar public care va exercita temporar funcţia publică de conducere vacantă de inspector şef al Gărzilor Forestiere teritoriale, respectiv Braşov, Bucureşti, Focşani, Oradea şi Timişoara. La data de 1 septembrie 2025 cele 5 mandate pentru inspectorii şefi ai gărzilor forestiere expiră.
„Ieri am lansat public un call prin care să se înscrie toţi experţii de bună credinţă care vor să fie inspectori şefi în gărzile forestiere teritoriale Braşov, Bucureşti, Focşani, Oradea şi Timişoara!
Vreau să găsim cei mai buni oameni posibili pentru aceste funcţii. Căutăm oameni integri, care vor să aducă eficienţă în instituţiile publice, astfel încât infracţiunile de mediu din pădurile României să nu rămână nesancţionate. Vom face selecţia transparent, aşa cum v-am obişnuit: call public, 7 zile în care oamenii de bună credinţă se pot înscrie, analiză de dosare, interviuri înregistrate şi publicate pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Citește și: A crescut șomajul în luna iulie. Care angajați au fost dați afară?
Urmează, ulterior, lansarea concursurilor pentru a se ocupa cu mandat deplin aceste posturi care au stat în interimate mulţi ani de zile”, a declarat ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Diana Buzoianu.
Angajați - foto: freepik (rol ilustrativ)
Ce condiții trebuie să îndeplinească candidații?
Printre condiţiile specifice cerute de legislaţia în vigoare pentru ocuparea postului se numără: să fie funcţionar public; să aibă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul silvicultură; să fie absolvent cu diplomă al studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management.
Citește și: Angajările la companiile de stat, blocate. „Volumul prea mare de CV-uri depășește resursa umană”
sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023; minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor nu are sancţiuni disciplinare neradiate în condiţiile legii.
Depunerea documentelor se va face în perioada 27 august - 4 septembrie, ora 16:30, urmând ca analiza dosarelor pentru îndeplinirea condiţiilor obiective să aibă loc între 5 şi 8 septembrie 2025.
Etapele selecţiei includ o probă suplimentară de competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei, dar şi un interviu care va fi înregistrat video şi audio, iar ulterior va fi postat pe site-ul MMAP.