Conform proiectului de ordin publicat pe site-ul ministerului, Direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti emite un acord temporar de testare rapidă antigenică pentru diagnosticarea infecţiei cu SARS-CoV-2, în format electronic, conform Agerpres.
Zona destinată activităţii de testare rapidă antigenică pentru diagnosticarea infecţiei cu SARS-CoV-2 este organizată pe o suprafaţă delimitată, destinată exclusiv acestui proces şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii cumulativ:
* este amplasată într-un perimetru ce poate fi aerisit corespunzător prin deschiderea unei ferestre sau prin utilizarea unui alt sistem de ventilaţie;
* este dotată cu mobilierul necesar - masă de lucru placată cu materiale lavabile uşor de curăţat şi dezinfectat, scaun, recipiente pentru colectarea deşeurilor biologice rezultate din activitatea de testare;
* are o suprafaţă de minim 4 mp utili, delimitată de spaţiul oficinei (poate exista posibilitatea separării prin instalarea unui/unor paravane opace).
Proiectul mai prevede că, în situaţia în care nu există posibilitatea îndeplinirii acestor condiţii, farmacia sau zona destinată activităţii de testare rapidă poate fi organizată prin amplasarea unor corturi sau cabine de testare izolate.
„Personalul implicat în activitatea de testare va purta obligatoriu echipament de protecţie compus din: mască chirurgicală/FFP2/FFP3, vizieră/ochelari de protecţie, mănuşi de examinare de unică folosinţă, halat de unică folosinţă”, se arată în proiectul de ordin.
Instruirea personalului implicat în activitatea de testare va fi organizată de către Direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în colaborare cu Colegiul Farmaciştilor din România.
„Farmaciile comunitare/oficinele comunitare rurale au obligaţia de a raporta zilnic către Direcţiile de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în format electronic, rezultatele tuturor testelor efectuate şi situaţia stocurilor de teste rapide antigenice", se mai arată în proiectul Ministerului Sănătății.