Adriana Pistol face precizări privind certificatul COVID şi formularul de localizare a pasagerului

DE Elena Andrei | Actualizat: 06.02.2022 - 10:45
Adriana Pistol: Precizări despre certificatul Covid-19 şi formularul de localizare a pasagerului/ Foto: INQUAM Photos/ George Calin
Adriana Pistol: Precizări despre certificatul Covid-19 şi formularul de localizare a pasagerului/ Foto: INQUAM Photos/ George Calin

Secretarul de stat din Ministerul Sănătăţii, Adriana Pistol, a făcut, vineri seară, noi precizări despre certificatul digital Covid-19 şi formularul de localizare a pasagerului, ea explicând că modificările la certificat nu au impact asupra activităților interne.

SHARE

Adriana Pistol a explicat că OUG referitoare la certificatul digital nu are impact asupra activităţilor interne. Cele două OUG au fost completate cu observaţiile ministerelor.


”Ministerul Sănătăţii şi-a asumat să preia toate observaţiile pe care Ministerul Justiţiei şi Consiliul Legislativ le avea. Ca atare, în cursul acestei zile am lucrat pentru a implementa aceste observaţii, astfel încât să avem garanţia unui act normativ care să ofere claritate şi garanţia că toate ministerele şi instituţiile care au atribuţii în implementarea acestor ordonanţe pot să o facă în mod clar şi explicit”, a explicat, vineri seară, Adriana Pistol, după ce Guvernul a trimis forma finală a OUG privind certificatul COVID şi forma finală a OUG privind PLF.

În legătură cu certificatul digital european, Adriana Pistol a explicat că autorităţile române au transmis legislaţia europeană.


În legătură cu certificatul digital european, Adriana Pistol a explicat că autorităţile române au transmis legislaţia europeană.

”Sunt considerate acceptate la circulaţia transfrontalieră pe teritoriul UE acele certificate de vaccinare pentru persoanele care au doar dozele referitoare la schema completă. Schema primară de vaccinare - în funcţie de tipul de vaccinare - poate să constea din o doză sau două doze. Valabilitatea acestor certificate este definită la un număr de 270 zile, adică 9 luni. Altfel spus, la trecerea prin vama românească, orice persoană va trebui să prezinte unul dintre certificatele digitale europene, dacă vine din Spaţiul Economic European şi Confederaţia elveţiană care să constea fie din test PCR valabil 72 de ore, aici nu s-a modificat nimic, fie un certificat care să ateste trecerea prin boală în urmă cu maximum 180 de zile, nici aici nu a intervenit o modificare, fie un certificat de vaccinare care, dacă este vorba de persoane care au primit doar schema primară de vaccinare, trebuie să fie valabil în această perioadă de 270 de zile. Pentru cei care au şi doza booster, această valabilitate nu a fost stabilită încă la nivelul Comisiei Europene şi ca urmare noi am stabilit o valabilitate de până la 31 decembrie 2022, urmând ca această valabilitate să fie modificată în funcţie de decizia finală a Comisiei Europene”, a mai precizat Adriana PIstol, potrivit News.ro.

Aceasta a precizat că, pentru cei care au şi doza booster se discută la nivelul structurilor Comisiei Europene despre o perioadă de valabilitate care ar putea să fie iunie 2023.

”Vom vedea dacă decizia finală va conţine acest termen, moment în care şi noi, ca stat membru, vom adopta acest termen”, a mai explicat Adriana Pistol.

”Recomand tuturor persoanelor care doresc să călătorească să se informeze de cerinţele de intrare în statele UE deoarece unele au implementat deja această modificare a regulamentului european”, a mai precizat Adriana Pistol.

Potrivit acesteia, ”această Ordonanţă nu are niciun impact şi nu aduce nicio modificare asupra certificatului de vaccinare, certificatului d testare sau de trecere prin boală care este solicitat prin hotărârea CNSU pentru desfăşurarea diverselor activităţi pe teritoriul naţional.
”În legătură cu Formularul de Localizare a Pasagerilor, am adus câteva modificări a ordonanţei iniţiale. După cum se ştie exista un termen de 24 de ore necesar completării acestui formular înainte de intrarea în ţară. Acest termen a fost crescut la 72 de ore (...) Au fost introduse excepţii referitoare la câteva categorii profesionale care prin natura profesiei traversează graniţa românească mult prea frecvent. Aceste categorii profesionale au obligaţia de a completa o singură dată formularul, declinându-şi apartenenţa la una dintre aceste categorii profesionale şi este suficient pentru a traversa frontiera fără probleme”, a explicat Pistol.

Potrivit acesteia, aceleaşi persoane, dacă nu mai fac parte din aceste categorii, trebuie să îşi anuleze formularul în care îşi declara apartenenţa.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te