Cioloș vrea reciclarea celor care răspund la apelurile la 112

DE Mircea Marian | Actualizat: 01.08.2019 - 10:02
Dacian Cioloș Foto: Facebook

Dacian Cioloș a declarat, că, pe termen scurt, ar fi nevoie urgentă de un curs de reciclare a competenţelor celor cu atribuţii să răspundă la telefonul de urgenţă, precum şi protocoale clare între instituţii şi folosirea tehnologiilor moderne de localizare.

SHARE

"Ca măsuri pe termen scurt. Ţin minte, pe la sfârşitul anului 2017, a fost un caz în Franţa, când, la fel, acest serviciu de intervenţie rapidă a avut disfuncţionalităţi pe partea medicală şi din această cauză a decedat o persoană. Decizia pe care au luat-o autorităţile de acolo a fost ca imediat să organizeze un training, un curs de formare a tuturor agenţilor care trebuiau să intervină după un anumit protocol şi nu au făcut-o în situaţia respectivă şi au făcut o reciclare şi o updatare a formării profesionale a tuturor acestor agenţi pentru a se asigura autorităţile că toţi învaţă din greşeala pe care au făcut-o unii în cazul respectiv. Acesta ar fi minimum necesar", a declarat, în conferinţă de presă, Dacian Cioloş.

Acesta a criticat intervenţia autorităţilor în cazul de la Caracal ca fiind caracterizată de "lipsă de profesionalism şi de ineficienţă a a instituţiilor statului, lipsă de coordonare între diferitele instituţii ale statului, probleme legislative şi probleme de introducere a tehnologiilor noi în funcţionarea instituţiilor statului, lipsă de profesionalism a celor care au acţionat".

"Fiindcă nu-i posibil într-un an în care o companie privată de telefonie să poată să identifice un deţinător de telefon oriunde ar fi el - şi sunt o grămadă de aplicaţii care fac lucrul acesta - nu e posibil ca o instituţie a statului să nu fie în măsură să facă acest lucru. Este important ce atribuţii dăm instituţiilor să folosească această tehnologie pentru ca în astfel de cazuri extreme să poată identifica foarte rapid persoana de la celălalt capăt al convorbirii, dar şi oameni competenţi care să ştie nu doar să folosească tehnologia respectivă, dar să ştie să vorbească cu oamenii şi să înţeleagă că vorbesc cu un cetăţean datorită căruia au salariul şi locul de muncă pe care îl au. Foarte mulţi, din păcate, care lucrează în serviciul public au uitat asta deoarece mulţi au ajuns în aceste poziţii nu pentru a servi cetăţeanul ci pentru a servi politicienii care i-au susţinut sau i-au numit acolo. Şi acesta e rezultatul la care ajungem atunci când formalizăm politizarea instituţiilor statului", a spus Cioloş.

O reformă a statului, a subliniat el unul dintre obiectivele PLUS, ar presupune în primul rând profesionalizarea şi depolitizarea administraţiei publice, legislaţie mai clară din acest punct de vedere, pentru a putea lucra cu noile tehnologii în interesul cetăţeanului, protejând identitatea persoanei, dar folosind tehnologiile moderne şi protocoale de colaborare foarte clare între diferite instituţii.

"Dincolo de clarificări legislative, ale raportului între instituţiile statului, să ne asigurăm că cei care au această responsabilitate de a răspunde la apelul la 112 sunt bine pregătiţi. Din stenograma acestei convorbiri reiese foarte clar că a fost lipsă de profesionalism şi de abilităţi psihologice şi de comunicare Demisiile sunt minimum de bun-simţ, dar nu sunt suficiente. În locul celor care au plecat ar trebui să vină oameni cu un plan foarte clar de acţiuni pe termen scurt, pentru că cei care au demisionat de asta demisionat: au recunoscut că nu au fost capabili să gestioneze lucrurile corect. Să vedem planul lor pe termen scurt, până la o schimbare mai profundă pe care noi o aşteptăm", a conchis Dacian Cioloş.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -