Ministrul Infrastructurii, Oleksandr Kubrakov, a declarat că instituțiile guvernamentale și întreprinderile lucrează în parteneriat pentru a stabili noi rute de export.
România este foarte importantă pentru exportul de cereale din Ucraina, însă nu are infrastructura necesară pentru stocarea și avizarea mărfurilor,
Drept urmare, tot mai multe companii ucrainene construiesc noi terminale de transbordare în porturile fluviale de pe Dunăre și o cale ferată.
Guvernul a oferit un lot de teren companiei Nibulon pentru construcția unui nou terminal de cereale pe Dunăre, cu o capacitate de manipulare de până la 300.000 de tone pe lună.
Citește și
EXCLUSIV 1.000.000 tone cereale din Ucraina, prin Portul Constanța de la începutul războiului
Daea, noul ministru al Agriculturii. Student de 10 la materialism dialectic și agronomie socialistă
Lucrările au fost terminate în două luni iar acum se pregătește terminalul pentru operare.
Acesta se află în apropiere de Izmail din regiunea Odesa, pe malul Dunării. Capacitatea portului și a elevatorului existent din Izmail nu va fi folosită.
Grupul are în vedere utilizarea flotei companiei ucrainene Danube Shipping Company în logistica sa.
Banca Mondială ar putea împrumuta cu 200 de milioane de dolari operatorului feroviar ucrainean Ukrzaliznytsia pentru a spori capacitatea de export de cereale.
Ucraina a declarat că a exportat 1,41 milioane de tone de cereale în iunie, față de 1,2 milioane de tone în mai.
Potrivit Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, de la începutul războiului, 24 februarie 2022, traficul total de mărfuri pe relația Ucraina derulat prin Portul Constanța a fost de 1,5 milioane tone. Cele mai mari cantități sunt cele de cereale.