5 oameni își așteaptă moartea, într-o capsulă, la 4.000 metri în adâncuri. Căutau epava Titanicului

DE Adina Mutăr | Actualizat: 20.06.2023 - 22:09
Interiorul submersibilului Titan, care nu are scaune (imagine cu rol ilustrativ)-Foto: Daily Mail
Interiorul submersibilului Titan, care nu are scaune (imagine cu rol ilustrativ)-Foto: Daily Mail
Timpul se scurge pentru cei cinci captivi în submarinul Titan (imagine cu rol ilustrativ)-Foto: Profimedia Images
Timpul se scurge pentru cei cinci captivi în submarinul Titan (imagine cu rol ilustrativ)-Foto: Profimedia Images
Schema submersibilului Titan-Foto: Daily Mail
Schema submersibilului Titan-Foto: Daily Mail

Captiviii din submarinul pierdut în preajma epavei Titanicului își așteaptă moartea cu groază. Miliardarul britanic Hamish Harding a fost și turist spațial cu Blue Origin a lui Bezos, dar are și record Guinness pentru scufundare în Groapa Marianelor.

SHARE

Captiviii din submarinul pierdut Titan își așteaptă moartea, în ciuda cursei contracronometru pornită pentru salvarea lor.

Cei cinci captivi sunt izolați de lume într-un tub înghețat de aproape 7 metri, fără scaune, cu o toaletă ce are doar o perdea pentru intimitate - expediția nu dura atât de mult încât să se prevadă astfel de facilități - și cu o singură fereastră mică pentru a privi întunericul oceanului la 4.000 de metri adâncime.

Cei cinci captivi din submarinul pierdut lângă epava Titanicului își așteaptă moartea cu groază

Disperarea că nu există nicio modalitate de a ajunge în lumea exterioară, scăderea aportului de oxigen și riscul de hipotermie sunt cele mai mari probleme ale celor cinci temerari, care stau practic față în față, înghesuiți între pereții minisubmarinului.

Echipajul navei-mamă Polar Prince a companiei OceanGate ce organiza acest tip de expediție la epava Titanicului a pierdut comunicarea cu submarinul Titan la o oră și 45 de minute din cele două ore de coborâre, la 18 iunie. 

Rezervele de oxigen scad, iar unii experți se îndoiesc că submarinul mai este întreg, existând riscul foarte ridicat să fi făcut implozie până acum, din cauza presiunii uriașe la acea adâncime.

Dacă exista o defecțiune în orice parte a minisubmarinului sau o crăpătură cât de mică, atunci presiunea zdrobește pur și simplu submersibilul.

Miliardarul britanic Hamish Harding, președintele companiei private de avioane Action Aviation, se numără printre cei cinci aflați la bordul navei care a fost raportată întârziată duminică seara (18 iunie). 

Hamish Harding fost unul dintre turiștii spațiali ai companiei Blue Origin a lui Jeff Bezos

Căpitanul Hamish Harding, o legendă a aviației, deține trei recorduri mondiale Guinness, pentru cea mai lungă durată și distanță parcursă la adâncimea maximă a oceanului de o navă cu echipaj și cea mai rapidă circumnavigare prin ambii poli cu avionul.

Cele două recorduri de adâncime oceanică au fost stabilite în martie 2021, când Harding și exploratorul Victor Vescovo s-au scufundat în Groapa Marianelor din Pacific.

În urmă cu un an, el a fost unul dintre turiștii spațiali ai companiei Blue Origin a lui Jeff Bezos.

Shahzada Dawood, 48 de ani, din Marea Britanie, membru al consiliului de administrație al organizației de caritate Prince's Trust și fiul său Sulaiman, 19 ani, se află în submersibil, potrivit  declarației familiei. 

La bord se mai aflau exploratorul francez Paul-Henri Nargeolet și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, potrivit Daily Mail.

Începând de marți după-amiază, se crede că au mai rămas 50 de ore de aer pe submersibil. 

Paza de Coastă a SUA a lansat o operațiune pentru găsirea submersibilului dispărut, fiind implicate și avioane militare, în cazul în care acesta s-a ridicat la suprafață și plutește în derivă. 

Căutarea acoperă o suprafață cât Irlanda de Nord

Echipajele cercetează o zonă de dimensiunea Connecticutului sau o suprafață cât cea a Irlandei de Nord.

Paza de Coastă a SUA a declarat că nava de cercetare canadiană Polar Prince și aripa de salvare 106 vor continua să efectueze căutări la suprafață, în timp ce Garda de Coastă a SUA a trimis două zboruri C-130 pentru a căuta submersibilul dispărut.

Franța a trimis, de asemenea, nava Atalante echipată cu submersibil pentru scufundări de adâncime ca să se alăture operațiunii de salvare, a anunțat Ministerul francez al Educației.

„Suntem gata să oferim asistență”, a declarat și Cabinetul premierul britanic.

„Nu s-a solicitat în mod special asistență cu capacitățile noastre, ce se află în Clyde, în baza navală de acolo”, a comunicat purtătorul de cuvânt al primului ministru.

Citește și: „Blestemul” Titanicului care a captivat generații întregi. 1.500 de morți în nava „de nescufundat”

„Este în mod clar o misiune de salvare complexă la adâncime semnificativă.  Suntem în contact cu autoritățile relevante și suntem gata să oferim asistență, dar în mod clar este o operațiune de salvare neobișnuită, având în vedere adâncimea implicată”.

Fostul comandant al Marinei Regale, Ryan Ramsey, 53 de ani, a avertizat marți că „nu există nicio modalitate” de a salva echipajul, dacă micul submersibil se află încă la mii de metri sub mare, deoarece tehnologia necesară „nu există”.

Citește și: VIDEO La bordul minisubmarinului dispărut în jurul epavei Titanic se află și un miliardar britanic

„Nu există nicio modalitate de a-i salva”, a spus veteranul, care a comandat un submarin nuclear al Royal Navy.

„Majoritatea sistemelor de salvare pot ajunge doar la 500 metri, nu la 3.000 de metri.”

Există o speranță, și anume că nava ar putea să plutească la suprafața apei, ceea ce înseamnă că va fi mai ușor pentru echipajele de salvare să localizeze submarinul înainte ca oxigenul să se epuizeze.

Stephen McGinty, autorul cărții „The Dive: The Untold Story of the World's Deepest Submarine Rescue”, crede că salvatorii ar putea atașa o linie la submersibilul dispărut și să-l tragă înapoi la suprafață folosind un vehicul cu telecomandă, numai să-l localizeze. „O șansă slabă”, recunoaște acesta.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te