Ca și restul lumii, jeponezii și-au petrecut cea mai mare parte a ultimilor ani acoperindu-și fețele.
Japonezii învaţă să zâmbească
Guvernul japonez a eliminat în sfârşit obligatatea de purtare a măștilor, săptămâna trecută. Dar mulți sunt reticenți să iasă fără să-şi acopere faţa. Nu din cauza fricii de coronavirus.
Dar simt că au uitat cum să zâmbească. Deci ce urmează acum? Oamenii din toată țara se îngrijorează: vor să aibă zâmbetul pe buze din nou și, prin urmare, iau lecții pentru asta.
Ei exersează zâmbetul și alte expresii faciale, înainte de a-și scoate măștile în public, conform FirstPost. Pandemia de SARS Cov-2 nu este singura problemă de sănătate din Japonia.
Citeşte şi: Explozie de gripă aviară în Japonia. Fermierii nu mai au teren suficient să îngroape păsările moarte
Seminariile de „practica zâmbetului” au devenit o manie în Japonia. Oameni tineri și bătrâni, precum și un număr mare de femei, participă la sesiuni despre cum să zâmbești, într-o lume în care măștile nu mai sunt obligatorii.
Japonia a fost printre ultimele țări din lume care a renunțat la măști.
Unii japonezi se tem că zâmbetul lor ar putea părea fals. Alții sunt nerăbdători să arate străinilor partea de jos a feței, care a fost ascunsă sub mască, aproape trei ani.
La o sesiune de antrenament pentru zâmbet din Yokohama, un oraș de la sud de Tokyo, participanții s-au relaxat mai întâi, pentru a elibera tensiunea.
Citeşte şi: Japonia tocmai ce a descoperit că de fapt are cu 7.000 de insule mai mult decât credea
Ei au ridicat apoi oglinzile de mână, uitându-se la feţele lor, în timp ce un instructor le-a cerut să-și flexeze mușchii faciali.
Keiko Kawano, o personalitate radio devenită antreprenor, care conduce Egaoiku, care se traduce prin „educația zâmbetului”, în engleză, subliniază nevoia unei fețe zâmbitoare.
A învăța cum să zâmbești nu afectează doar aspectul unei persoane, ci și mentalitatea acesteia, spune ea.
„Un zâmbet este doar un zâmbet dacă este transmis”, le-a spus Kawano, citată de Japan Times, studenților săi. „Chiar dacă te gândești să zâmbești sau că ești fericit, dacă nu ai expresie, nu va ajunge la public”, spune Kawano.