Colecțiile din Săptămâna Modei de la Milano vor fi confortabile și vor transmite mesaje politice

DE Miruna Moldoveanu | 25.02.2021 - 13:37
Ediție precedentă a Săptămânii Modei de la Milano/FOTO: Getty

În cadrul Săptămânii Modei de la Milano, colecțiile pentru iarna viitoare destinate femeilor vor conține mesaje politice, dar trebuie știut faptul că ținutele confortabile reprezintă mega-trendul din industria modei, în contextul pandemiei, scrie DPA:

SHARE

Mai mulţi designeri italieni cu origini africane au organizat o prezentare de grup a creaţiilor pentru toamna şi iarna 2021-2022 cu titlul ''Black Lives Matter in Italian Fashion''.

Motto-ul defilărilor face referire la mişcarea anti-rasistă şi împotriva discriminării şi violenţei care a început în Statele Unite.

În cadrul evenimentului desfăşurat virtual, modelele au purtat pantaloni lejeri, jachete fluide, dar şi ţinute cu volane şi imprimeuri extravagante.

Angela Missoni, una dintre cele mai importante creatoare din moda italiană, a subliniat rolul hainelor care te fac să te simţi bine: ''Ţinutele casual vor fi cea mai puternică tendinţă a noului secol'', a spus directoarea de creaţie a brandului Missoni.

Potrivit ei, caftanele din lână, hainele din caşmir cu broderii şi micile ponchouri purtate cu pantaloni de jogging se potrivesc acestui trend.

 

Săptămâna Modei de la Milano: ținutele confortabile, mega-trendul momentului

 

Prezentările colecţiilor în cadrul unui eveniment virtual desfăşurat la Milano, în absenţa aproape totală a publicului din cauza pandemiei, vor continua până luni.

În contextul în care Londra a anunţat că va anula "Săptămâna Modei" din debutul anului 2021, Milano a confirmat în urmă cu trei luni că va organiza cele două ediţii ale sale, programate în ianuarie şi februarie, cu o platformă digitală bogată în evenimente, informează AFP.

"Confirmăm datele din calendarul nostru. Aceste show-uri vor deveni mai degrabă digitale sau mai degrabă în format fizic în funcţie de evoluţia pandemiei", a declarat Carlo Capasa, preşedintele Camerei italiene de modă, cu ocazia celei de-a 25-a ediţii a Summitului Pambianco, difuzată online.

Următoarea ediţie a Săptămânii Modei de la Milano, dedicată colecţiilor masculine de toamnă-iarnă pentru sezonul 2021-2022, este programată în perioada 15-19 ianuarie, iar ediţia dedicată colecţiilor feminine va avea loc în perioada 23 februarie - 1 martie.

 

Săptămâna Modei va avea loc în perioada 23 februarie - 1 martie


În schimb, la Londra, British Fashion Council a anulat apropiata sa ediţie masculină din luna ianuarie, din cauza pandemiei de COVID-19, a Brexitului şi a unei dorinţe a organizatorilor de a regândi formatul acestui eveniment. Ediţia următoare, dedicată în mod tradiţional colecţiilor feminine, este programată în perioada 19-23 februarie, iar creatorii de modă masculină au fost încurajaţi să participe.

Din cauza pandemiei, la fel ca şi alte evenimente "Săptămâna Modei", Milano a adoptat începând din această vară un format digital de desfăşurare, care include doar câteva prezentări de modă în format fizic ale unui număr restrâns de case.

Carlo Capasa a subliniat că precedenta Săptămână a Modei de la Milano, o ediţie supranumită "figitală", organizată în septembrie 2020 - în timpul căreia au fost prezentate 156 de colecţii prin defilări şi un spaţiu de tip show-room (cu 300 de mărci participante) - a generat "45 de milioane de vizualizări, un record absolut şi incredibil, care au făcut din Milano prima platformă consacrată Săptămânii Modei din lume prin prisma vizionărilor online".

 

În precedenta ediție, din 2020, au fost prezentate 156 de colecții



"A fost o operaţiune de rezistenţă italiană", s-a felicitat el, "dar sentimentul de 'atinge şi simte' din modă este de neînlocuit, iar noi sperăm să revenim în curând la prezentări în format fizic".

Moda este a doua industrie manufacturieră din Italia şi a fost, la fel ca întregul sector pe plan mondial, grav afectată de consecinţele generate de pandemia de coronavirus.

Potrivit unei anchete realizate de Confindustria Moda, principala organizaţie patronală din acest sector, industria modei italiene a pierdut 29 de miliarde de dolari - în termeni care ţin de cifra de afaceri - în primele nouă luni ale anului 2020. În al treilea trimestru, companiile de modă din Italia au înregistrat o scădere de 27% a veniturilor - după scăderi de 39% în al doilea trimestru şi de 36% în primul trimestru -, a anunţat preşedintele acestei organizaţii, Cirillo Coffen Marcolin.

În condiţiile în care Italia realizează 41% din producţia europeană de modă şi accesorii, devansând cu mult Germania (aproape 12%) şi Franţa (8%), şi peste 60% din producţia de articole de lux la nivel mondial, Carlo Capasa a cerut Guvernului italian să ia măsuri specifice de ajutorare a acestui sector de activitate, scrie Agerpres.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.