Întrebat miercuri seară, la Digi 24, dacă Ministerul Educației a reușit să distribuie toate cele 250.000 de tablete promise elevilor pentru școala online, Cîmpeanu a spus că acum au fost distribuite toate, dar asta nu înseamnă că au și ajuns la elevi.
Există un stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi şi de părinţi, spre exemplu. Voi cere o raportare exactă, dar estimez că până în 20%, ceea ce înseamnă un procent foarte mare. Unii nu le-au ridicat pentru că nu au ştiut, alţii pentru că nu au avut nevoie.
Există situaţii, din păcate, în care acelaşi copil a primit două, sau chiar trei tablete, una de la minister, una de la primărie, una de la nu ştiu ce sponsor, în timp ce alţi copii nu au primit niciuna. Există o inechitate foarte pronunţată, lucrurile au fost amestecate, au venit foarte rapid unele peste altele, este o situaţie care trebuie să fie reglată cu cap şi cu responsabilitate", a declarat ministrul Educaţiei, potrivit hotnews.ro.
Despre modul în care decurge școala online, Cîmpeanu spune că sunt județe care au raportat că în proporție de 90% totul decurge pperfect, ceea ce nu crede.
El a afirmat că sistemul de educaţie din România are probleme în ceea ce priveşte performanţa, dar mai importate sunt problemele legate de lipsa unui acces echitabil la educaţie, în acest context spunând că problemele din ultima perioadă trebuie evaluate din punctul de vedere al materiei asimilate de elevi, nu din perspectiva materiei predate de profesori.
”Mă bazez pe... insist pentru raportări reale, pentru că am văzut raportări din judeţe în care 92 – 96% s-a derulat perfect învăţământul online, lucru pe care am afirmat clar: nu îl cred. Dacă ar fi fost să fie aşa, nu am mai fi avut acum nicio problemă şi de asta am cerut aceste raportări împreună cu cauzele care au generat un număr mare de elevi aflaţi în risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe parcursul primului semestru”, a adăugat ministrul Educaţiei, citat de News.ro.