Alegeri parlamentare LIVE

Rezultatele votului în timp real
Camera Deputaților
21,96 %
18,01 %
13,20 %
12,40 %
7,36 %
6,46 %
6,34 %
2,99 %
100.00 %
Senat
22,30 %
18,30 %
14,28 %
12,26 %
7,76 %
6,39 %
6,38 %
2,84 %
100.00 %
Click aici pentru statistici complete

Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge?

DE Florin Budescu | Actualizat: 01.12.2024 - 19:10
Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge? - Foto: Flickr/Pictures of Money
Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge? - Foto: Flickr/Pictures of Money

Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge? Se crează premisele pentru intrări noi pe piața asigurărilor, care se va concretiza până la finele anului, inclusiv pe RCA.

SHARE

Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge? Se crează premisele pentru intrări noi pe piața asigurărilor, care se va concretiza până la finele anului, inclusiv pe RCA (răspundere civilă auto).

Cel mai probabil, este vorba despre Anytime, un brand Interamrican, companie membră a gigantului olandez Achmea, despre a cărui revenire pe piață s-a mai scris.

Reapare în România o firmă de asigurări de poveste. Cum se va numi? Prin ce se distinge?

Anytime, un brand de tip fintech al Interamerican, cel mai mare asigurător din Grecia, membru al grupului olandez Achmea, vine în România.

Va vinde poliţe RCA cel târziu din prima parte a anului viitor și va începe activitatea în sistem Freedom of Establishment (FOE), adică acţionând cu o sucursală care este înregistrată în România.

„Surse interne și externe susțin că demersurile Interamerican, parte din grupul olandez Achmea (active de 190 de miliarde de euro și investiții în 27 de companii financiare, inclusiv fonduri de pensii cu un total de 2,5 milioane de clienți), sunt foarte serioase și că, până la finalul acestui an, se va clarifica situația și în cadrul discuțiilor cu ASF.

Citeşte şi: Falimentul Euroins: Fondul de Garantare a primit peste 71.000 de cereri de plată. A autorizat 1.000

„Caută deja oameni pe zona de daune și underwriting. Au avut deja contacte cu brokeri, prin care urmează să vândă”, afirmă una dintre surse. Discuții au avut loc și la nivel de autorități.

Interamerican a fost una dintre primele companii străine de asigurări care au intrat pe piața din România după 1989. Societatea, foarte activă din perspectiva acțiunilor de marketing și publicitate, a debutat în 1998 și ajunsese în 2008 la 55 de agenții, în toată țara.

Deși nu a reușit să ajungă în top 3, din perspectiva vânzărilor, Interamerican a fost o prezență notabilă și atipică pentru piața subdezvoltată din România, poate singura societate compozită care avea un portofoliu substanțial de asigurări de viață și sănătate și, mai ales, de asigurări pentru credite și garanții.

Citeşte şi: Asigurările, industria cea mai sancționată de Consiliul Concurenței. ”Sunt mai multe probleme”

Înainte să renunțe la subscrierile pe asigurări generale, Interamerican a încheiat cel mai bun an al său din România (2008) cu Prime Brute Subscrise (PBS) de peste 20 de milioane de euro și o structură a portofoliului formată din viață și sănătate (34%), CASCO (29%), asigurări de credite și garanții (21%), incendii și calamități (10%) și RCA (7,5%), conform Economica.net.

Interamerican este cea mai mare societate de asigurări din Grecia. În 2022 a înregistrat vânzări de circa 440 de milioane de euro, nivel comparabil cu cel atins de al treilea asigurător din România, Omniasig VIG, cu o importantă componentă de asigurări de viață și sănătate (160 milioane de euro PBS).

Firma are anual circa 700.000 de clienți, un număr important raportat la populația Greciei, adică jumătate din cea a României, dar și la concurența mult mai mare din Grecia. Operațional, singura firmă din România comparabilă cu ce vrea să facă Interamerican este recent lansata Eazy Asigurări, firma fondatorului Superbet.

Activă pe FOE

Ca statut juridic, noua firmă va fi exact ca Axeria Iard sau Hellas Direct, prezențe deja consacrate pe piață.

Firmele care vând în baza pașaportului european, mai ales cele care au structuri suple și flexibile, bazate pe noile tehnologii, se vor impune pe piață, profitând de greutatea și reținerea cu care majoritatea societăților locale se mișcă.

O arată deja cifrele ASF care demonstrează că, practic, anul acesta motorul de creștere în RCA au fost cele două firme active pe FOE, nu cele șase înregistrate aici (Eazy ar fi a șaptea, dar a început activitatea abia în urmă cu o lună, deci încă nu relevantă).

Fintech mixt

Noua firmă va vinde cu precădere în online, fără să se rezume la acest canal, adică va utiliza și rețelele tradiționale ale brokerilor. De asemenea, daunele vor fi rezolvate cu precădere cu ajutorul tehnologiei.

Altfel spus, un fintech mixt, adaptat situației dintr-o țară în care totuși vânzările online de asigurări nu reprezintă nici 3% din total.

De altfel nu doar România este așa, același tip de comportament având Anytime și în Grecia și Cipru.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te