Compania a creat astfel un potențial model de afaceri ce ar putea da startul unei noi industrii.
Climeworks AG este lider în cursa pentru eliminarea dioxidului de carbon din atmosferă, folosind captarea directă a aerului.
Clienții, printre care Microsoft Corp., au plătit o primă semnificativă pentru a cumpăra „credite de carbon” generate de Climeworks, permițându-le să își compenseze efectiv propriile emisii.
Companiile lucrează de mult timp la dispozitive asemănătoare vidului pentru a aspira aerul, a-l filtra și a îngropa carbonul în subteran, contribuind astfel la atenuarea daunelor aduse mediului de activitățile umane.
Citește și
VIDEO Putin bagă în luptă cel mai mare mortier cu capacitate nucleară din lume: Tyulpan
VIDEO O cățelușă a învățat să comunice prin butoane. Acum cere medicamente, că e „mare tristă”
Aceasta este prima dată când o companie a realizat acest lucru la o scară semnificativă, folosind un proces verificat de o terță parte.
Climeworks folosește dispozitive gigantice asemănătoare unui vid pentru a aspira aerul înconjurător printr-un filtru ce reține cantități masive de CO2.
Acest filtru este apoi încălzit la aproape 100C și apoi amestecat cu apă pentru a fi pompat în subteran în depozite de piatră concepute pentru a fi ținute departe de atmosferă timp de milenii.
Microsoft, compania de comerț electronic Shopify Inc. SHOP și firma Stripe Inc. au plătit în avans sau au fost de acord să plătească pentru astfel de credite, fiecare reprezentând o tonă metrică de carbon eliminată.
Alte credite de carbon legate de proiecte cum ar fi menținerea copacilor în picioare au fost adesea criticate, deoarece proiectele nu reduc emisiile atât de mult pe cât se promite.