McDonald's ( MCD ) face un pas înapoi față de inteligența artificială – cel puțin la drive-thru. Gigantul fast-food și-a încheiat parteneriatul de doi ani cu IBM, care a testat AI pentru a prelua comenzile vocale ale oamenilor la chioșcurile drive-thru.
Compania a testat AI la peste 100 de restaurante, dar acum intenționează să elimine sistemele până la sfârșitul lunii viitoare.
McDonald's nu mai folosește AI pentru comenzile drive-thru. De ce a luat această decizie?
McDonald's și-a încheiat testul de doi ani de preluare automată a comenzilor (AOT) pe care l-a efectuat împreună cu IBM și intenționează să elimine tehnologia din cele peste 100 de restaurante care au folosit-o.
Gigantul fast-food din Chicago încheie acest test fără nici un fel de extindere, potrivit Restaurant Business.
Dar compania nu a respins perspectiva AI de tip drive-thru, sugerând că McDonald's intenționează să găsească un nou partener pentru eforturile sale automate de a lua ordine.
Citește și: Un mare lanț de fast-food, amendat de ANPC. Ce nereguli au descoperit inspectorii?
„Deși s-au înregistrat succese până în prezent, credem că există o oportunitate de a explora soluțiile de comandă vocală într-un mod mai larg”, a spus Mason Smoot, director de restaurant pentru McDonald's SUA, în mesajul de sistem. „După o analiză atentă, McDonald's a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM privind AOT, iar tehnologia va fi oprită în toate restaurantele care o testează în prezent până la 26 iulie 2024.”
Smoot a spus McDonald's va continua să-și evalueze planurile de a lua „o decizie informată cu privire la o viitoare soluție de comandă vocală până la sfârșitul anului”.
McDonald's a testat IA vocală drive-thru din 2021. Acest test a urmat vânzarea de către companie a McD Tech Labs către IBM în acel an .
Citește și: Veți putea mânca Big Mac și la alte fast-food-uri, nu doar la McDonald's. O decizie istorică
Într-o declarație pentru Restaurant Business, McDonald's a spus că scopul testului a fost de a determina dacă comanda automată prin voce ar putea accelera serviciile și simplifica operațiunile.
McDonald's a adoptat o abordare deliberativă în ceea ce privește AI drive-thru, chiar dacă multe alte lanțuri de restaurante s-au implicat pe deplin. Checkers and Rally's, Hardee's, Carl's Jr., Krystal, Wendy's, Dunkin și Taco Johns fie testează, fie au implementat tehnologia în drive-thrus-ul său.
Scopul companiilor este de a automatiza sarcina și de a elimina necesitatea unui angajat, ceea ce poate fie să permită restaurantelor să funcționeze cu mai puțini lucrători, fie să redistribuie acești lucrători către alte sarcini.