Blue Air s-a supărat pe Senatul României, care a blocat ajutorul de stat pentru companie

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 23.10.2020 - 13:24

Blue Air avertizează că piaţa rămasă liberă de o eventuală dispariţie a companiei românești va fi ocupată de principalul său competitor şi nu de TAROM, operator aflat el însuşi în dificultate. Referința e la Wiz Air.

SHARE

Senatul a eliminat din textul OUG 167/2020 prevederile referitoare la garantarea de către Guvern a unor credite în valoare de 300 de milioane de lei pentru Blue Air, cu scopul acoperirii pierderilor din pandemie înregistrate de operatorul aerian şi pentru susţinerea activităţii acestui până la 31 decembrie 2020.

Prin urmare, compania a trimis o scrisoare deschisă în care afirmă că România va pierde un contribuitor important la bugetul de stat, mii de locuri de înaltă calificare şi un pilon important al industriei aviatice româneşti dacă și Camera Deputaților va decide să confirme decizia senatorilor.

„În plus, încrederea mediului de afaceri roman şi internaţional în dorinţa statului român de a sprijini mediul antreprenorial va fi profund şubrezita.

Precizez faptul că, în măsura în care Blue Air ar dispărea (aşa cum reiese din intenţiile exprimate cu ocazia şedinţei de ieri), piaţa lăsată liberă de către Blue Air nu va fi ocupată de către TAROM S.A, ea însăşi în dificultate, ci de către principalul nostru competitor.

Pentru referinţă, această companie în ultimele luni a preluat deja, fără nici un cost, multe din rutele dezvoltate cu investiţii masive în ultimii ani de către Blue Air şi a ajuns să deservească, în septembrie 2020, peste 60% din piaţa de transport aerian din România.

Pasagerii români vor continua să călătorească, dar nu vor mai plăti taxe şi impozite în România.

Aeronavele cu care aceştia vor călători vor continua să polueze, dar România nu va beneficia de contribuţii la fondul de mediu.

Competitorii noştri poate vor angaja câţiva din piloţii, însoţitorii de bord, inginerii şi tehnicienii noştri, dar aceştia nu vor plăti decât parţial taxe în România şi nu vor contribui la continuarea tradiţiei aviatice româneşti.

Competitorii noştri nu vor plăti contribuţii la autorităţile aviatice romane, nu vor angaja companii româneşti şi nu vor lua în nici un fel în considerare interesul românesc atunci când vor lua decizii comerciale.

Aeroporturile româneşti vor fi dependente de câte un operator aproape monopolist, care va extrage profituri masive, profituri care nu se vor întoarce în nici un fel în România”, susține Blue Air, în scrisoarea deschisă adresată senatorilor.

Compania amintește că ajutorul de stat pentru compania pe care o conduce a fost avizat de Comisia Europeană.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.