În timpul zilei, funcționează ca un magazin alimentar complet obișnuit, dar, când vine momentul închiderii, trece la funcționare cu autoservire, cu control de la distanță.
Clienții se pot servi singuri, datorită tehnologiei moderne. Așa funcționează primul magazin inteligent hibrid non-stop din Ungaria, care, pe baza experiențelor din primele săptămâni, pare a fi un gen și un model de afaceri foarte promițătoare.
Comerțul cu amănuntul autohton a atins o nouă etapă importantă: clienții maghiari pot întâlni un nou gen de magazine.
A apărut magazinul cu autoservire, fără personal, deschis 24 de ore din 24, la 60 km de România
Primul magazin inteligent hibrid non-stop s-a deschis aici, la doi paşi de România, iar dezvoltatorii săi se așteaptă ca acesta să declanșeze direct o revoluție în comerțul cu amănuntul din Ungaria.
Toate acestea nu s-au întâmplat în capitala Budapesta, ci într-unul dintre orașele de provincie maghiare. Întrebarea pusă deja, pe bună dreptate, este: ce înseamnă exact acest tip de magazin automatizat, inovator?
Attila Bessenyei, CEO Laurel Kft., compania care a dezvoltat și oferă baza tehnologică a magazinului inteligent hibrid pentru comercianții cu amănuntul, explică.
Citeşte şi: 35 de persoane intoxicate într-un magazin Lidl din țară. Au intervenit pompierii
Există un sistem de monitorizare de la distanță, explică acesta. Magazinul are cântare inteligente și porți de eliberare cu turnicheţi, până la case de marcat self-pay, după autoservire.
Primul astfel de magazin a fost implementat în Szeged, la 60 de kilometri de Nădlac, în cooperare cu Coop Szeged Zrt., ca proiect comun.
Managerul companiei a adăugat: în timp ce unitatea de retail are o fluctuație de personal mai mare, în timpul zilei, în orele de vârf, și intră mai mulți clienți, magazinul funcționează într-un mod complet tradițional: personalul este prezent și își face treaba, ca în orice unitate comercială, conform Economx.hu.
Citeşte şi: De ce a fost amendat un magazin online. Are legătură cu legislaţia GDPR
Apoi, după închidere, seara, noaptea, precum și în weekenduri și de sărbători, magazinul trece la modul self-service: exact asta se înțelege prin "funcționare hibridă".
Apoi clienţii, în modul „închidere”, când angajații magazinului nu mai sunt prezenți, pot accesa întreaga gamă de produse a magazinului.
Pentru a face acest lucru, trebuie să descarce aplicația 247 Shop, pe telefon, prin intermediul căreia trebuie să se înregistreze. Aplicația va solicita scanarea ambelor fețe ale cărții de identitate, pentru identificare.
Citeşte şi: Escrocheria prin care hoții îți fură banii și datele. Se folosesc de numele unui mare magazin
După, clienții pot folosi aplicația, pentru a scana codul de deschidere, pentru a deschide ușa magazinului dotat cu sisteme de camere. Ajunşi înăuntru, pot începe cumpărăturile.
Etichetele informează asupra prețurilor. După selectarea produselor dorite, clienţii pot plăti banii la casele de marcat cu autoservire, adică de tip self-pay. Dacă este necesar, pot solicita asistență serviciului de dispecerat la distanță, care poate interveni aproape imediat.
Dispecerul poate vedea procesul de cumpărarea în timp real, deși de la distanță, prin intermediul sistemului și, la fel ca personalul magazinului tradițional, poate ajuta în procesul de cumpărare, dacă este necesar.
Femeie punându-şi singură în recipient exact câtă linte roşie îşi doreşte - Foto: Pexels/Polina Tankilevitch
Poate deschide ușa de exemplu, poate autoriza finalizarea comenzii și poate relua finalizarea comenzii. Clienții pot să ia legătura cu el, prin intermediul unui interfon.
Managementul s-a gândit și la necesitatea intervenției la fața locului, în cazul apariţiei oricărui incident. Partenerul de patrulare contractat ajunge la fața locului, în câteva minute, dacă se primește o alarmă.
După trecerea la funcționarea automată, clienții sub 18 ani nu vor avea acces în magazin.