Ideea din spatele afacerii pe social media a lui Morgan Eckroth este simplă: creați „căldura și confortul unei cafenele” online.
Ea reușește, dacă șase milioane de urmăritori pe TikTok sunt vreo indicație.
9.000 $ pe lună pentru 8 ore pe săptămână. Cum reușește o tânără de 24 de ani să facă acești bani
Eckroth și-a lansat contul, MorganDrinksCoffee, ca un experiment pentru a-și perfecționa abilitățile de marketing pe rețelele sociale în iunie 2019. Nu a intenționat niciodată să trăiască din asta – dar acum, videoclipurile ei care recreează comenzi și recreează cafenele îi câștigă până la 9.000 USD pe lună, a explicat ea într-un interviu pentru CNBC Make It.
Bataia secundară a tânerei de 24 de ani implică postarea pe TikTok, Instagram și YouTube. Venitul ei provine din reclame, oferte de branding și vânzări de mărfuri. Îi ia aproximativ opt ore pe săptămână și este mult mai profitabil decât celelalte locuri de muncă pe care le consumă mult timp, spune ea.
Citește: Țara unde românii pot câștiga aproape 10.000 € lunar. La acestea se adaugă multe alte beneficii
Eckroth este, de asemenea, un barista competitiv și un strateg de marketing pentru brandul de cafea Onyx Labs, unde câștigă 45.000 USD pe an. Anul trecut, venitul ei total a fost de 141.000 de dolari. Dar a transforma ceea ce iubești în muncă poate fi periculos.
„A trebuit să pun limite pentru a nu epuiza”, spune ea.
Aici, Eckroth detaliază cum și-a atras publicul, cum arată acele granițe și ce ar trebui să știți înainte de a încerca să câștigați bani pe rețelele sociale.
CNBC Make It: Cum ați învățat cum să creați conținut care să atragă un public de peste șase milioane de urmăritori?
Eckroth: Experiența mea de liceu a fost foarte influențată de faptul că sunt pe Tumblr, așa că întotdeauna am fost destul de conștientă de peisajul social și de lucrurile care au tendința online.
În timp ce îmi obțineam diploma (la Universitatea de Stat din Oregon), am știut întotdeauna că vreau să intru în marketing media și publicitate digitală. Am început să fac TikTok ca practică și a fost o progresie foarte naturală.
Conținutul meu de pe TikTok și Instagram constă în schițe scurte, orientate pe verticală, care se concentrează pe viața barista - cum ar fi modul în care baristii reacționează cu adevărat atunci când spun: „Bucurați-vă de băutura”, iar tu răspunzi „Și tu!”
Mi-am început canalul YouTube pentru proiectul meu capstone în februarie 2020 și, treptat, a câștigat popularitate. YouTube-ul meu a fost întotdeauna orientat către (videoclipuri despre) dezvoltarea abilităților și tehnica reală de a face cafea.
Cum afectează o afacere de succes în rețelele sociale modul în care consumați rețelele sociale?
Încerc din răsputeri să nu consum propriul meu conținut sau alt conținut de cafea online. În caz contrar, rețelele de socializare încep să pară tot timpul ca la muncă. A fost o mică schimbare care a făcut o diferență foarte mare.
Sunt momente, precum zilele în care filmez, când trebuie să parcurg platformele pentru a cerceta și a găsi inspirație. Aceste intervale de timp sunt stricte acum. Nu trag filmările până seara când nu fac cafea.
Citește și: Țara unde românii pot lua un salariu de minim 4.000 €/lună. Se cere doar să fii atent la detalii
Urmăresc numere și sunt atent, dar cred că o fac mult mai puțin decât alți creatori de conținut. Creez doar conținut care mi se pare autentic - și ceea ce cred că se va conecta cu alți oameni din industria serviciilor și ospitalității - în speranța că oamenii îl vor urma.
De asemenea, a trebuit să-mi fac hobby-uri care nu sunt monetizabile. Când nu îmi fac multitudinea de meserii, sunt de obicei în librării de epocă, caut cărți științifico-fantastice și fantasy.
Îmi place și scrisul. Și am o mulțime de proiecte de scriere în derulare care nu sunt nicăieri pe internet. Acestea sunt doar pentru mine.
Ce ar trebui să știe oamenii dacă doresc să-și înceapă propriile agitații în rețelele sociale?
Rețelele sociale, ca o agitație secundară, sunt cool, deoarece există o barieră destul de scăzută la intrare. Dar ezit să spun că oricine o poate face – sau, mai degrabă, că oricine ar trebui să o facă.
Este foarte ușor să vă pierdeți vocea, dacă sunteți doar online și postați ceea ce sunt toți ceilalți. Cred că trebuie să ai o teză de ce faci conținut. Este grozav dacă acesta este „Vreau să vând mai mult din produsul meu”. Pentru mine, vreau să traduc online experiența cafelei.
Este foarte util să scrieți acest lucru pentru dvs., pentru că atunci puteți alinia fiecare videoclip cu acea teză. Întotdeauna mă întreb: „Realisez ceea ce mi-am propus aici?”
Este un fel de graniță și asta. Pune acele granițe cât mai curând posibil, astfel încât să nu creezi ceva care te va trage în epuizare, a explicat barista.