Ți-a expirat buletinul sau pașaportul și nu ai știut? Statul te-ar putea informa prin SMS. De când?

DE Daniel Toșa | Actualizat: 27.03.2024 - 14:42
Ți-au expirat buletinul sau pașaportul și nu ai știut? Statul te-ar putea informa prin SMS. De când? - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
Ți-au expirat buletinul sau pașaportul și nu ai știut? Statul te-ar putea informa prin SMS. De când? - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Ți-a expirat buletinul sau pașaportul și nu ai știut? Statul te-ar putea informa prin SMS. Românii ar putea fi informați prin SMS atunci când urmează să le expire documentele importante cum ar fi buletinul, pașaportul sau permisul de conducere.

SHARE

Această notificare ar urma să se facă cu 90 de zile înainte de expirare, pentru a oferi suficient timp pentru reînnoire și pentru a preveni situațiile ilegale sau neplăcute.

Ți-au expirat buletinul sau pașaportul și nu ai știut? Statul te-ar putea informa prin SMS

Inițiativa nu numai că ar facilita gestionarea documentelor importante, dar ar reprezenta și un pas important spre digitalizare în România. Sistemul propus este deja funcțional în alte țări, precum Republica Moldova și Marea Britanie.

Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că deținătorii de pașapoarte care au furnizat un număr de telefon valid la depunerea cererii vor primi un SMS cu avertisment cu privire la expirarea pașaportului, cu una până la trei luni înainte.

În același mesaj, cetățenii vor fi încurajați să se programeze din timp pentru evitarea aglomerației, în special în perioada de vară.

Pentru a fi pusă în aplicare această inițiativă legislativă are nevoie de validarea camerelor parlamentare.

Citeşte şi: Digitalizarea serviciilor publice din UE, cu mult sub obiectivele pentru 2030. Ce spune raportul CE

Românii vor avea până la finalul acestui an o aplicaţie unică pentru a scăpa de ghişee şi hârtii.

Ministrul Bogdan Ivan a declarat că urmează o perioadă de transformare a administraţiei prin migrarea "spre servicii publice din format exclusiv fizic în format hibrid şi online", el precizând că există 170 de milioane de euro atraşi din fonduri europene pentru aceste servicii digitalizate.

Citeşte şi: Românii sunt obligați să își digitalizeze toate actele. Ce va conține portofelul electronic?

"În momentul de faţă pregătim o schimbare radicală în paradigma administraţiei publice din România, pentru că ne-am săturat cu toţii de acea cerere care trebuie depusă online la ghişeul nr. 3 de la etajul II. Mai simplu spus, să aducem statul la un click distanţă pentru fiecare român", a declarat Bogdan Ivan.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te