VIDEO Scandal în cursa Tarom de Cairo, cu intervenția securității. Ce spun cei implicați

DE Adina Mutăr | Actualizat: 19.07.2019 - 00:36

O întâmplarea neobișnuită s-a petrecut ieri în cursa de Cairo, cu o familie de musulmani, degenerând într-un adevărat scandal și fiind nevoie de intervenția forțelor de securitate ale aeroportului Otopeni.

SHARE

Newsweek România a contactat, prin intermediar, familia respectivă, care a povestit ce s-a întâmplat. Este vorba de un egiptean, stabilit în Franța, cu soția din Maroc și un copil, care se aflau în tranzit spre Cairo.

Soția a fost îndrumată spre locul de lângă ieșirea de urgență. Sau așa a înțeles.

Niciunul nu vorbea nici engleză, nici românește, doar arabă și franceză. De aceea n-au înțeles nimic din ceea ce membrii echipajului le cereau.

Femeia, bolnavă de diabet, a intrat în panică, iar acum se află într-un spital din Cairo, cu semipareză, pe fondul stresului produs de incident, potrivit familiei.

Imaginile cu incidentul au fost postate pe Facebook de o pasageră, care a și explicat ce s-a întâmplat.

Când femeia din Maroc s-a așezat pe locul unde se află ieșirea de urgență din avion, personalul aeronavei a încercat să îi facă un instructaj special pentru acea poziție, dar femeia nu înțelegea nici engleză, nici română.

Când membrii echipajului au vrut s-o legitimeze și să verifice biletul, dacă locul ei chiar era acolo, femeie a refuzat.

Soțul ei a început să se certe, susținând că nu au niciun drept să o legitimeze, au scris martorii la incident.

Intervenția a fost efectuată de poliția de frontieră și personalul de securitate al companiei Tarom.

Niciun angajat al Direcției de securitate a CN Aeroporturi București nu are atribuții care să implice accesul la bordul aeronavelor.

Compania TAROM și-a exprimat regretul față de situația creată în cadrul zborului ROT 101 Otopeni-Cairo din data de 17 Iulie 2019, dar reglementarile aviatice internaționale privind siguranța și securitatea pasagerilor trebuie respectate.

„În situația de față menționăm următoarele: Ieşirile de urgenţă servesc unor situaţii care cer evacuarea pasagerilor din aeronavă în cel mai scurt timp.

Prin urmare, pasagerii care ocupă un loc în imediata apropiere a acesteia trebuie să fie dispuși să ajute în caz de urgență și să vorbească limba engleză (de asemenea, limba companiei respective), pentru a fi capabili să înțeleagă comenzile echipajului în caz de evacuare și instrucțiunile de deschidere a acelor uși; această regulă se aplică, de asemenea, în cazul situației existente în cadrul acestui zbor.

Pasagerilor aflați în apropierea ieșirilor de urgență li se face un instructaj pe care acestia trebuie sa fie capabili să îl înțeleagă.

În cazul de faţă, pasagera perturbatoare nu înţelegea si nu vorbea nici limba română, nici limba engleză.

Totodata menționăm că locul pe care îl ocupa nu îi fusese alocat și a refuzat să se identifice.

Pentru siguranța zborului și a pasagerilor, echipajul de cabină a acţionat conform procedurilor în vigoare, rugând pasagera turbulentă să se mute pe locul alocat la îmbarcare.

Menționam că  pasagera nu a adoptat o atitudine adecvată, motiv pentru care, conform procedurilor în vigoare, au fost chemaţi agenţii de securitate ai aeroportului.”

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te