Reclamațiile sunt făcute la linia telefonică pusă la dispoziție de guvern. De exemplu, în ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 962 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și alte 777 apeluri la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.
Dintre acestea, în ultima lună peste 1.000 au fost reclamații.
„Astăzi, am avut un apel de pe plajă, din Mangalia, ne-a sunat un cetăţean care ne-a spus că sub o umbrelă sunt mai multe familii care nu respectă distanţarea socială. I-am trimis pe colegii din teritoriu să verifice să vadă cum stă situaţia de fapt”, a declarat un operator pentru Digi24.
Cu mici excepţii, apelurile sunt serioase şi poliţiştii dau amenzi acolo unde se constată încălcarea legii.
„Este foarte bine să facem o diferenţiere între ceea ce este urgent şi ceea ce nu este. Un apel la 112 poate să salveze o viaţă, aici nu vorbim neapărat de o intervenţie cu caracter urgent”, a menționat sublocotenent Iulian Drăgulin, ofiţer IGJR.
Majoriatea apelurilor la TelVerde reclamă nepurtarea măştii de protecţie.