Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 4-a oară. Se circulă cu viteză căruțelor

DE Daniel Toșa | Actualizat: 09.10.2024 - 14:29
Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 4-a oară. Se circulă cu viteză căruțelor - Foto: Facebook/ Directia Regionala de Drumuri si Poduri Buzau
Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 4-a oară. Se circulă cu viteză căruțelor - Foto: Facebook/ Directia Regionala de Drumuri si Poduri Buzau

Podul „Golden Gate de Brăila”, reasfaltat a patra oară. Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat cu mare fast de politicieni în iulie 2023, a intrat pentru a patra oară în proces de asfaltare.

SHARE

Podul „Golden Gate de Brăila”, reasfaltat a patra oară. Constructorul a promis o nouă "rețetă de asfalt" adaptată specificului acestui pod, ce se voia "unic" în România, pentru a evita problemele anterioare.

Podul Golden Gate de Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 4-a oară

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai importante construcții de infrastructură din România, a intrat din nou în lucrări de asfaltare.

De miercuri, 9 octombrie, circulația a fost deviată pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, pentru a permite reasfaltarea, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 - km 6+600, sensul Tulcea către Brăila. Circulația se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30 km/h”, a transmis Direcția, precizând că lucrările vor dura șase zile.

Asfalt nou testat în Italia

La scurt timp după inaugurarea podului pe 6 iulie 2023, au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a „vălurit”. Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, de această dată se folosește o nouă rețetă de asfalt, testată într-un laborator din Italia.

„Această rețetă va rezista la traficul greu și nu vom mai avea deformări, așa cum s-a întâmplat până acum. Podul de la Brăila este unic în România și, prin urmare, are nevoie de un asfalt specific", a explicat Șerbănescu.

Citește și: Ce poduri ale lui Ștefan cel Mare rezistă și azi? Noul „Golden Gate de Brăila”, sufocat de probleme

După finalizarea lucrărilor pe sensul Tulcea-Brăila, traficul va fi deviat pe celălalt sens pentru a începe asfaltarea și acolo.

Podul nu a fost încă recepționat de autoritățile române, din cauza multiplelor probleme. În martie 2024, rampa de acces de pe malul Brăila a prezentat din nou tasări, care se adaugă la cele raportate în septembrie 2023. Constructorul WeBuild intenționează să forțeze 40 de stâlpi pentru a stabiliza zona.

„Responsabilitatea este în totalitate a acestui antreprenor. Nu vom recepționa podul până când toate componentele nu vor fi executate corect”, a subliniat Alin Șerbănescu.

Citește și: VIDEO Podul de 2.500.000.000 lei de la Brăila, a III-a asfaltare în 11 luni. E pericol pentru șoferi

Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, Podul de la Brăila oferă o alternativă pentru traversarea Dunării, eliminând necesitatea folosirii bacului. Valoarea proiectului este de aproape 2 miliarde de lei, fonduri externe nerambursabile, iar construcția a fost realizată de Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., cunoscută acum sub numele de WeBuild.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te