O nouă regulă la urcarea în avion. Ca să zbori, mai întâi trebuie să te cântărești

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 22.02.2024 - 17:18
O nouă regulă la urcarea în avion. Ca să zbori, mai întâi trebuie să te cântărești  - Foto: Profimedia / imagine rol ilustrativ
O nouă regulă la urcarea în avion. Ca să zbori, mai întâi trebuie să te cântărești - Foto: Profimedia / imagine rol ilustrativ

O nouă regulă la urcarea în avion. Ca să zbori, mai întâi trebuie să te cântărești. Ce companie va impune această regulă și când se va implementa?

SHARE

O nouă regulă la urcarea în avion. Ca să zbori, mai întâi trebuie să te cântărești. Ce companie va impune această regulă și când se va implementa?

Noua regulă de a urca în avion 

Mai multe companii aeriene au introdus cântărirea pasagerilor înainte de îmbarcarea în avion, măsură menită să sporească siguranța zborului, potrivit acestora. Mulți călători obezi au dat însă în judecată companiile, considerându-se discriminați.

Companiile aeriene încep să introducă cântărirea pasagerilor înainte de îmbarcarea în avion, măsură despre care susțin că ține atât de siguranța zborului, cât și de reducerea costurilor privind consumul de combustibil, scrie Ziarul de Iași.

Citeşte şi: AUDIO Un cal a scăpat liber, prin cala unui avion. Ce s-a întâmplat apoi cu aparatul de zbor

Asta pentru că în ultimii ani “s-au schimbat obiceiurile alimentare, care au influenţat creşterea în greutate a pasagerilor“, ceea ce poate afecta siguranța zborurilor, explică Finnair, ultima companie care a introdus o astfel de măsură.

”Cântărirea este voluntară şi anonimă”, iar datele vor fi utilizate numai pentru optimizarea zborurilor aeronavelor Finnair din Finlanda, spune operatorul care dă asigurări că ”va colecta date cântărind clienţii voluntari şi bagajele lor de mână până la poarta de îmbarcare”.

Experții români în aviație consideră că măsura cântăririi pasagerilor ține strict de optimizarea costurilor. ”Asta este o chestiune ce ţine de operator.

Pentru că el trebuie să ştie ce greutate transportă, ca să nu consume mult combustibil, deci ţine de partea aceasta, de costuri”, a explicat un specialist în reparaţii şi revizie pentru sursa citată.

Cum se calculează greutatea unei aeronave

Ca să ne facem o idee cum se calculează greutatea unei aeronave, înainte şi după îmbarcare, specialistul a dat și un exemplu concret. Astfel, un avion gol Boeing 737 seria 800 cântăreşte în jur de 46 de tone, iar masa maximă de decolare are 79 de tone. 

Diferenţa este dată de combustibil, de masa pasagerilor şi de încărcătura din cală, arată un alt specialist în aviaţie de la Iaşi.

Citeşte şi: O femeie a încercat să deschidă ușa avionului, în timpul zborului. Era drogată

Acesta explică faptul că aeronavele se cântăresc ocazional, fiind impusă chiar şi de legislaţie: “Mai ales când se fac modificări care pot influenţa centrul de greutate, aeronava se cântăreşte. Se face şi periodic această cântărire, fiind impusă şi de legislaţie şi de reglementări”.

Conform Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei, majoritatea companiilor aeriene europene utilizează, în general, greutatea medie a pasagerilor, pentru a calcula diverse aspecte legate de zbor.

Operatorul Finnair nu este singurul care a recurs la cântărirea pasagerilor. Înaintea sa au introdus această practică şi Korean Air, Uzbekistan Airways, Air New Zealand, dar şi Hawaiian Air.

În unele ţări, măsura este controversată, mulţi pasageri acţionând în instanţă companiile aeriene, din cauza discriminării privind obezitatea. Asta, după ce unele companii ar fi solicitat persoanelor supraponderale un bilet în plus, pentru că ar ocupa două locuri în avion.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te