Lucrările de refacere a planșeului Unirii pot începe oficial după ce primarul general Nicușor Dan a semnat autorizația de construire în ultima zi de mandat.
Încep lucrările la planșeul Unirii. Trafic restricționat 6 luni. Apare o linie nouă de tramvai
Daniel Băluță, primarul sectorului 4 al Capitalei, a declarat luni, într-o conferință de presă, că toate avizele sunt obținute și că a fost emis deja ordinul de începere a lucrărilor, fixat pentru data de 10 iunie.
„Piața Unirii este un simbol al orașului nostru, dar și o zonă vulnerabilă din punct de vedere structural. Siguranța oamenilor care trec zilnic pe acolo nu este negociabilă. Acesta este motivul pentru care m-am luptat pentru acest proiect”, a afirmat primarul Sectorului 4, potrivit News.ro.
Citește și: Nicușor Dan a semnat avizul pentru Planșeul Unirii. Încep lucrările după mai bine de un an de blocaj
Patru zone, șase luni de șantier
Lucrările vor fi împărțite în patru zone:
Zona 1: Porțiunea din fața Hanului lui Manuc
Zona 2: Parcul din fața magazinului Unirea
Zona 3: Zona fântânilor
Zona 4: Zona pasajului Unirii
Citește și: Începe haosul în Centrul Bucureștiului. Lucrări de mare amploare după o ceartă Nicușor Dan - Băluță
Sursa foto: Profimedia images
Șantierul va începe în zonele 1 și 2. În zona parcului va fi amplasată baza de utilaje și materiale, iar după începerea vacanței de vară va fi spart și trotuarul din fața Hanului lui Manuc.
„De săptămâna viitoare vom începe lucrările în zonele 1 şi 2. În zona parcului, în aşa-numită etapă 1, va fi organizarea de şantier în care vom avea utilajele şi materialele şi totodată vom începe lucrări efective. Imediat după începerea vacanţei de vară, intrăm şi în etapa 2, în faţa hanului lui Manuc. Concret, începem să spargem acolo. În această zonă pe perioada lucrărilor vor exista o serie de restricţii de trafic rutier”, a mai afirmat Băluţă.
Pe perioada lucrărilor, traficul rutier va fi restricționat, iar Splaiul Independenței va fi închis între Piața Națiunilor Unite și Piața Unirii.
Va fi amenajat un drum provizoriu cu trei benzi și trotuar pentru șoferii care circulă dinspre bulevardele Coposu, Magheru și Brătianu spre Patriarhie. În schimb, pe direcția Piața Unirii – Primăria Capitalei, se va circula normal.
Traseele autobuzelor STB vor fi deviate. De asemenea, nici pietonii nu vor mai putea traversa parcul din fața magazinului Unirea, acesta urmând să fie împrejmuit complet.
”Se va crea un drum provizoriu cu trei benzi şi trotuar pe care îl vor folosi şoferii care vin de pe Bulevardul Corneliu Coposu, Bulevardul Magheru, Bulevardul Brătianu către Patriarhie. Cea mai importantă şi complicată veste pentru noi toţi este aceea că Splaiul independenţei se va închide între Piaţa Naţiunilor Unite şi Piaţa Unirii. Autobuzele STB vor circula deviat pe traseele menţionate mai sus. Se va circula în condiţii normale pe Splaiul Independenţei pe direcţia est-vest de la Piaţa Unirii spre Primăria Capitalei. Fluxul rutier de pe Calea Victorie va fi preluat de Bulevardul Naţiunile Unite, Bulevardul Libertăţii şi Bulevardul Unirii. Totodată suprafaţa parcului din faţa magazinului Unirea va fi împrejmuită. Pietonii nu vor mai putea să traverseze parcul, ci doar să-l înconjoare”, a mai transmis Daniel Băluţă.
Planșeu nou la Unirii
Planșeul vechi, din beton, va fi complet demolat și reconstruit, cu o grosime finală de circa 1,4 metri. Vor fi reabilitate și rețelele edilitare, marcajele rutiere, sistemele de irigație, iar unele fântâni arteziene vor fi afectate temporar.
O parte dintre copacii existenți în parc vor fi transplantați, iar alții defrișați și înlocuiți ulterior, cu respectarea avizului de mediu.
„Practic, vom avea o structură complet nouă, cu o durată de viață de 100 de ani”, a precizat Daniel Băluță.
Restricțiile din zonele 1 și 2 vor dura aproximativ șase luni, iar autoritățile au ales vara pentru această etapă dificilă întrucât traficul este mai lejer în sezonul estival.
În 2026, tramvai prin mijlocul Unirii
Lucrările la zonele 3 și 4 vor continua anul viitor, când se va închide complet și pasajul Unirii. Structura acestuia va fi decopertată și refăcută, iar pe zona centrală se vor monta șine de tramvai, prevăzute în studiul de fezabilitate.
„Va fi un alt moment greu pentru circulația din București, dar absolut necesar pentru modernizarea infrastructurii. Zona fântânilor va deveni o girație imensă, iar în parc, intervențiile nu vor afecta circulația”, a transmis primarul Băluță.
Reabilitarea planșeului Unirii este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură urbană din Capitală și are scopul de a preveni o eventuală tragedie, în condițiile în care structura actuală are aproape 100 de ani.