Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 21.06.2025 - 21:02
Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo - Foto: Arhivă
Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo - Foto: Arhivă

Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo. Cum s-a întâmplat și ce a făcut când a văzut întreaga sumă?

SHARE

Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo. Cum s-a întâmplat și ce a făcut când a văzut factura?

Cum a ajuns o bătrână să primească o factură la curent de 28.300 €? Nu locuia acolo.

O britanică se află în pragul falimentului, după ce a primit o factură șocantă la curent, de peste 28.300 de euro, pentru o proprietate pe care o închiriază, ocazional, turiștilor. 

Lin Lawler, în vârstă de 70 de ani, deține Grange Farmhouse, o casă cu cinci dormitoare și o anexă, pe care o oferă spre închiriere doar aproximativ 100 de zile pe an. Cu toate acestea, compania furnizoare de energie, SmartestEnergy, i-a emis o factură colosală de 28.313 euro, amenințând că îi va tăia curentul dacă nu acceptă să plătească în rate de aproximativ 2.386 euro pe săptămână, potrivit Metro

"Pur și simplu nu-mi permit. Au mâinile în gâtul meu și în buzunarul meu", a declarat disperată Lin Lawler.

Casa de vacanță, situată pe un teren de 50 de acri și dotată cu un iaz cu pești, se închiriază pentru aproximativ 2.590 de euro pe săptămână. Proprietara a fost șocată când a început să primească facturi lunare de mii de euro, în ciuda folosirii limitate a proprietății. În luna februarie a acestui an, de exemplu, a fost taxată cu 3.798 euro pentru consumul de energie pe o singură lună.

Nemulțumită, Lin Lawler a contactat în repetate rânduri serviciul de relații cu clienții al companiei. A apelat chiar și la Ombudsmanul Energiei, instituția care mediază conflictele dintre furnizorii de energie și clienți, însă acesta nu a găsit suficiente dovezi care să arate că contorul supraînregistrează consumul.

Totuși, la un moment dat, un operator de la serviciul clienți ar fi recunoscut că firma nu reușea să comunice corect cu contorul inteligent instalat la proprietate. În octombrie 2024, au fost trimiși ingineri pentru a verifica situația, iar unul dintre aceștia i-ar fi spus că valorile înregistrate de contor sunt "ca la o fabrică" și că, în mod normal, ar trebui să plătească cel mult 236 de euro pe lună. "Mi-a spus că va scoate contorul din uz, fiindcă este defect și nu transmite datele corect", a povestit proprietara.

Factura a scăzut, datoria a rămas

După înlocuirea contorului, în martie, facturile s-au redus brusc. În mai 2025, Lin Lawler a fost taxată cu doar 216 euro, comparativ cu 1.976 euro în luna mai a anului precedent. Cu toate acestea, SmartestEnergy continuă să îi ceară plata întregii sume de peste 28.300 de euro, i-a anulat noul contract mai avantajos și i-a montat un contor preplătit.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te