În primul rând vorbim de două aeronave care se vând la prețuri de 238.250 euro. Este vorba de avioanele YR-AME, dar și YR-AMA. În anunț se arată că pentru aceaste aeronave nu s-au mai efectuat mentenanțe si nici stocari la motoare din iunie 2022. „Din acest motiv și-a pierdut navigabilitatea și pentru repunerea lor în funcțiune trebuie obținut un acord de la Boeing . Tot de la Boeing trebuie obținut un deviz de lucrari care trebuiesc făcute pentru a se da acordul de navigabilitate”, se precizează în anunț.
Blue Air își vinde avioanele Boeing 737 cu prețuri intre 10.750 la 238.250€. Cât de bine zboară?
Citește și: Un nou faliment, în transporturile aeriene. Agențiile din România solicită protecția pasagerilor
„Modele 737 din a doua generație împărtășesc sisteme extinse și structură comună, precum și o calificare comună de tip de echipaj de zbor. Aceste beneficii oferă economii reale de costuri unei companii aeriene cu două sau mai multe variante ale familiei în flota sa. 737-500 are o lungime de 31,01 m (101ft 9in), comparabilă cu lungimea de 30,53m (100ft 2in) a lui 737-200 și, ca atare, este un înlocuitor direct viabil pentru tipul anterior. Asemenea modelelor 300 și 400, este oferită o versiune cu greutate brută mai mare pentru autonomie mai lungă, cu rezervoare de combustibil auxiliare și motoare îmbunătățite”, se mai arată în anunțul postat pe azitis.com.
Vândute pe post de carcase
Situația este mult mai gravă cu alte cinci avioane ale Blue Air care sunt vândute pur și simplu pe post de carcase cu prețuri între 10.750 și 11.250 de euro. Este vorba de aeronave care nu mai pot naviga și care teoretic au fost în conservare. Este vorba de avioanele YR-BAG, YR-AMC, YR-AMB, YR-BAP și YR-BAF.
Citește și: Câte companii aeriene are România? De unele nici nu ai auzit dar operează zeci de zboruri săptămânal
Blue Air a acumulat datorii semnificative, cu o sumă totală depășind 2,73 miliarde de lei către peste 450 de creditori, conform informațiilor de la BoardingPass.ro. Această situație financiară dificilă a dus la suspendarea activității companiei aeriene. Blue Air a avut datorii inclusiv către statul român, ceea ce a contribuit la dificultățile financiare. ANAF a pus sechestru pe șase aeronave ale companiei din cauza datoriilor.