În momentul aprobării finanțării pentru autostrada Lugoj-Deva, Comisia Europeană a cerut României să aibă în trafic întreaga autostradă la finalul lui 2023. Secțiunea cu tuneluri nu are încă un constructor.
Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1.
În martie 2017 aveam o nouă inaugurare, a scris Digi24.
Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză.
În vara aceluiași an, însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care 4 erau construiți în proporție de 90%.
Ultimele două loturi din autostradă au fost și ele date în circulație anul trecut. Mare parte din banii pentru construirea autostrăzii Lugoj-Deva au venit de la Bruxelles.