Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.
În doar șase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay. Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ, arată Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) într-un comunicat.
Sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii.
În perioada ianuarie – iunie 2021, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale, numărul de urgență 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe (2.376.367), iar 42,14% non-urgențe (2.063.122).
Citește și: Cuba: guvernul comunist le dă voie oamenilor să-și aducă produse de igienă din străinătate
Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără a spune nimic.
Primele cinci județe în care s-au înregistrat cele mai multe apeluri abuzive:
Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în ușoară scădere.
„În aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente. Cetățenii înțeleg importanța apelării responsabile a serviciului de urgență, însă există încă un număr mare de adulți care sună abuziv la 112, în timp ce alte persoane au, cu adevărat, nevoie de intervenția echipajelor de salvare”, arată STS.
CITEȘTE ȘI: Un furnizor nu poate refuza acordarea investigațiilor medicale pe motiv că s-au epuizat fondurile
Apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către Ministerul Afacerilor Interne.
Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!