luni 06 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei

Data publicării: 24.09.2024 • 14:05 Data actualizării: 24.09.2024 • 14:16
300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei - Foto: INQUAM PHOTOS / Simion Sebastian Tataru
300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei - Foto: INQUAM PHOTOS / Simion Sebastian Tataru

300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei? Persoanele cercetate vor fi duse la sediul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Poliţiştii au făcut marţi, 24 septembrie, cinci percheziţii la persoane care au falsificat vouchere SGR, pe care le-au decontat apoi, producând un prejudiciu de aproximativ 300.000 de lei unui lanţ de magazine de retail alimentar.

300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei

„Cercetările vizează mai multe persoane care, în perioada iulie - septembrie 2024, ar fi decontat la un lanţ de magazine de retail alimentar, în mod ilegal, vouchere SGR (sistem de garanţie–returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile) cu serii unice / coduri de bare unice / aceleaşi coduri QR, vouchere ce ar fi fost imitate prin multiplicare, inducând în eroare casierii magazinelor în cauză, întrucât ar fi prezentat aceleaşi elemente de identificare cu cele originale, cu scopul obţinerii frauduloase de sume de bani”, informează IGPR.

Citeşte şi: În ce momente nu pot fi duse sticlele la reciclare chiar dacă e magazinul deschis? Scrie în lege

Persoanele cercetate vor fi duse la sediul Inspectoratului General al Poliţiei Române, pentru realizarea activităţilor de urmărire penală şi dispunerea de măsuri, scrie News.ro.

În conformitate cu legislaţia în vigoare, toţi comercianţii au obligaţia de a încasa de la clienţi garanţia aferentă produselor care utilizează ambalaje SGR, precum şi organizarea unor puncte de returnare a ambalajelor SGR şi restituirea valorii garanţiei ambalajelor returnate de către consumatori, indiferent de locul achiziţionării produselor în ambalaje SGR.

Citește și: Metoda simplă prin care aparatele SGR nu vor mai respinge sticlele. Ce trebuie să faci?

Valoarea garanţiei este returnată consumatorilor sau utilizatorilor finali, fie prin voucher pe care aceştia, în cadrul aceluiaşi comerciant care operează echipamentul automat de preluare, îl pot preschimba în numerar sau îl pot utiliza pentru cumpărături.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră