300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei

DE Catinca Doboș | Actualizat: 24.09.2024 - 14:16
300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei - Foto: INQUAM PHOTOS / Simion Sebastian Tataru
300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei - Foto: INQUAM PHOTOS / Simion Sebastian Tataru

300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei? Persoanele cercetate vor fi duse la sediul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

SHARE

Poliţiştii au făcut marţi, 24 septembrie, cinci percheziţii la persoane care au falsificat vouchere SGR, pe care le-au decontat apoi, producând un prejudiciu de aproximativ 300.000 de lei unui lanţ de magazine de retail alimentar.

300.000 lei prejudiciu unui lanț de magazine, cu vouchere SGR false. Cum au procedat autorii faptei

„Cercetările vizează mai multe persoane care, în perioada iulie - septembrie 2024, ar fi decontat la un lanţ de magazine de retail alimentar, în mod ilegal, vouchere SGR (sistem de garanţie–returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile) cu serii unice / coduri de bare unice / aceleaşi coduri QR, vouchere ce ar fi fost imitate prin multiplicare, inducând în eroare casierii magazinelor în cauză, întrucât ar fi prezentat aceleaşi elemente de identificare cu cele originale, cu scopul obţinerii frauduloase de sume de bani”, informează IGPR.

Citeşte şi: În ce momente nu pot fi duse sticlele la reciclare chiar dacă e magazinul deschis? Scrie în lege

Persoanele cercetate vor fi duse la sediul Inspectoratului General al Poliţiei Române, pentru realizarea activităţilor de urmărire penală şi dispunerea de măsuri, scrie News.ro.

În conformitate cu legislaţia în vigoare, toţi comercianţii au obligaţia de a încasa de la clienţi garanţia aferentă produselor care utilizează ambalaje SGR, precum şi organizarea unor puncte de returnare a ambalajelor SGR şi restituirea valorii garanţiei ambalajelor returnate de către consumatori, indiferent de locul achiziţionării produselor în ambalaje SGR.

Citește și: Metoda simplă prin care aparatele SGR nu vor mai respinge sticlele. Ce trebuie să faci?

Valoarea garanţiei este returnată consumatorilor sau utilizatorilor finali, fie prin voucher pe care aceştia, în cadrul aceluiaşi comerciant care operează echipamentul automat de preluare, îl pot preschimba în numerar sau îl pot utiliza pentru cumpărături.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te