Netflix a majorat miercuri prețurile abonamentelor în Statele Unite, Marea Britanie și Franța, în timp ce a spulberat așteptările în ceea ce privește numărul de noi clienți, ceea ce a dus la o creștere de 13% a acțiunilor sale. Cei 9 milioane de abonați le-a dat aripi pentru creșterea abonamentelor.
Citește și: Netflix intenționează să difuzeze reclame pe platformă. Cum afectează sectorul media românesc
Vanity Fair spune că sunt vizate pentru majorare pachetele de bază și premium în SUA, precum și în Franța și Marea Britanie.
Netflix a scumpit cu 20% abonamentele. 9 milioane de oameni i-au „împins” spre această decizie
Netflix a majorat prețul pachetului de bază la 11,99 dolari/lună și al celui premium (care oferă streaming în Ultra HD și posibilitatea de a viziona pe până la patru dispozitive simultan), la 22,99 dolari/lună, de la 9,99 dolari și, respectiv, 19,99 dolari.
Este o creștere de 20% la pachetul de bază. În Marea Britanie, pachetul de bază va costa acum 7,99 lire sterline pe lună, iar cele premium vor costa 17,99 lire sterline, în timp ce în Franța aceste planuri cresc la 5,99 și 19,99 euro.
Aproape 9 milioane de abonați s-au alăturat Netflix în întreaga lume în al treilea trimestru, depășind previziunile analiștilor de pe Wall Street, care estimau 6 milioane, potrivit LSEG.
Netflix a declarat că se așteaptă la un număr similar de abonați în trimestrul curent.
Performanța puternică a arătat că Netflix prosperă în ciuda grevelor de la Hollywood care au închis o mare parte din producția americană. Netflix realizează multe dintre emisiunile și filmele sale în străinătate, de unde le-au venit mare parte a abonaților.
Cifrele Netflix
Compania a înregistrat venituri de 8,54 miliarde de dolari, în linie cu previziunile analiștilor. Profitul a fost de 3,73 dolari pe acțiune, peste așteptările Wall Street de 3,49 dolari, scrie Reuters.
Previziunile Netflix pentru veniturile din trimestrul al patrulea, de 8,69 miliarde de dolari, au fost ușor sub estimările analiștilor, de 8,77 miliarde de dolari.
Grevele scriitorilor și actorilor au determinat Netflix să își revizuiască proiecțiile privind cheltuielile la 13 miliarde de dolari în 2023, presupunând că studiourile ajung la o înțelegere cu actorii aflați în grevă "în viitorul apropiat".
Aceasta a fost în scădere față de cele 17 miliarde de dolari pe care se aștepta să le cheltuiască.
Netflix a declarat că a continuat să domine audiența. Programele Netflix au reprezentat 8% din timpul petrecut pe ecranele televizoarelor de consumatori, al doilea după YouTube, a declarat compania, citând datele Nielsen.