Tatjana Patitz, cel mai tăcut și poate cel mai mare dintre supermodelele din epoca mitică, a murit, la 56 de ani. Cauza morții a fost cancerul de sân metastatic, a anunţat un reprezentant al familiei.
„Nu mi-am vândut niciodată sufletul”, a spus Patitz, într-un interviu din 2020. Născută în Hamburg, dintr-o mamă estonă și un tată german, ea s-a mutat cu familia în Skanör, un oraș idilic de pe litoral, din sudul Suediei, când era destul de tânără.
citeşte şi: Era rudă cu regii României Ultimul rege al Greciei, Constantin al II-lea, a murit la 82 de ani
În 1983, a participat la un concurs de modele de elită, la Stockholm, conform Vogue. Ea s-a clasat pe locul trei. Premiul a fost o călătorie la Paris și un contract pe durată limitată. Dar „vedeta nu s-a născut repede. Tatjana nu a găsit de lucru timp de un an”.
Fotograful german Peter Lindbergh, remarcabil pentru imaginile sale neretușate și preferința pentru frumusețea naturală, a fotografiat-o pe Patitz, rezultând celebra imagine, „White Shirts: Six Supermodels, Malibu”, în 1988, revenită din nou pe coperta pentru supermodele de la British Vogue, din ianuarie 1990.
citeşte şi: A murit Preafericitul Irineu, fost Patriarh al Ierusalimului. Demis, după o afacere cu terenuri
Când George Michael a văzut această poză, a invitat aceeași distribuție de fete să apară în videoclipul la melodia sa de succes, „Freedom ’90”.
Patitz nu părea niciodată să facă parte din „haită”. În parte, acest lucru se explică prin alegerea ei, de a-și face casă nu în New York sau Paris, ci în California, unde putea fi mai aproape de natură și de animalele ei.
Lăsând la o parte geografia, în frumusețea lui Patitz exista un anumit element de mister, ceva în ovalul blând al feței și forma ochilor ei care vorbea despre stăpânire de sine și pasiune.
„Tatjana a fost întotdeauna simbolul european al șicului, ca şi cum Romy Schneider se întâlnește cu Monica Vitti”, își amintește Anna Wintour, director de conținut al Condé Nast și director editorial global Vogue.
„Era mult mai puțin vizibilă decât colegii ei – mai misterioasă, mai adultă, mai de neatins – și asta avea propriul său atractiv.”
Magnetismul lui Patitz era feminin și conștient, nu cel al unei ingeniozității cu ochii mari. Cu pregătirea ei ca actor era o forță de luat în seamă.