Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România. Care sunt rutele de atac?

DE Adina Mutăr | Actualizat: 12.06.2024 - 08:25
Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România - Foto: Telegram/Rybar

Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România. Luni s-a anunțat că unele avioane de luptă F-16 ce vor fi transferate în formațiunile ucrainene vor fi staționate nu pe teritoriul Ucrainei, ci în baze aeriene ale Alianței Nord-Atlantice.

SHARE

Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România. Care sunt rutele de atac?

„Acest scenariu era de așteptat. În primul rând, avioanele sunt deja în România, mai ales la baza Fetesti, unde piloții sunt antrenați. Așa că piloții ucraineni cunosc bazele aeriene și rutele de zbor”, scrie canalul pro-Kremlin Telegram/Rybar.

Rusia acuză că avioanele F-16 pentru Ucraina sunt, deja, în România

Analiștii militari de la Telegram/Rybar susțin că zboruri de probă din România în direcția regiunii Odesa au fost deja efectuate de mai multe ori. 

Avioanele F-16 ar fi zburat prin Tulcea spre Vilkovo și au făcut mai multe cercuri peste Zmein. 

„Pentru ce? Una dintre zonele de lansare a rachetelor a fost identificată acolo, iar ținta a fost Crimeea”, scrie Telegram/Rybar.

Ca și logică a luptei, avioanele F-16 sunt mai în siguranță pe teritoriul țărilor NATO. O lovitură asupra aerodromurilor Alianței ar duce la o escaladare totală, motiv pentru care a fost anunțat oficial că infrastructura NATO va fi folosită de avioanele de luptă pentru a lovi Rusia, susțin analiștii ruși.

„Într-un joc de șah această situație se numește o furcă. Pe de o parte, puteți lovi bazele aeriene cu o eficacitate incertă. Atacurile pe aerodromurile îndepărtate ale Forțelor Armate ucrainene au dovedit acest lucru, iar NATO are aeronave AWACS în permanență la serviciu, ceea ce simplifică detectarea timpurie a lansărilor de rachete.

Pe de altă parte, luați acest lucru ca un fapt - la urma urmei, antrenamentul este deja în curs -  și lucrați pentru a distruge aviația în alte moduri, dar, astfel, demonstrați slăbiciune în ochii Occidentului, pe care Alianța mizează ca parte a creșterii gradului de escaladare”, scrie Telegram/Rybar.

Care sunt rutele de atac?

Analiștii ruși cred că doar o parte dintre avioanele de luptă se vor bucura de astfel de „privilegii”, iar acestea se presupune că vor fi înarmate cu JASSM (rachete de croazieră, cu raza de acțiune până la 370 km) sau rachete aer-aer AIM-120D cu o rază de luptă de până la 180 km.

„Cu mare probabilitate se vor afla in România pe Fetești si Câmpia-Turzi, de unde pot zbura pentru atacuri cu aterizari intermediare pe aerodromuri din zona de vest a Ucrainei sau direct prin Moldova si regiunea Odessa”, spun specialiștii militari ruși.

Citește și: Piloții pregătiți de România să atace Rusia cu F-16, prea puțini. Avioane, staționate la Constanța?

În viziunea lor, Slovacia pare puțin probabil să fie folosită, din cauza prezenței României mai convenabile și nu exclud  participarea polonezilor la strategia de atac,  având în vedere apropierea aerodromurilor din Rzeszow și Minsk Mazowiecki.

„Acesta din urmă, de altfel, găzduiește o escadrilă poloneză F-16, astfel încât infrastructura necesară pentru deservirea avioanelor de luptă există. Și pot zbura cu o aterizare pe un aerodrom convențional din Luțk sau Ozernîi.

Citește și: România dă bani ca să antreneze piloții ucraineni de F-16. Raiduri asupra lui Putin, din iulie

Bombardierele Su-24M au efectuat periodic acțiuni similare înainte de a lansa rachete de croazieră Storm Shadow/SCALP. Au decolat de la Starokonstantinov fără muniție, au aterizat undeva pe Mirgorod, unde erau echipate, iar după lansare s-au întors cu realimentarea la unul dintre aerodromurile din Zapadenscina.

„Tacticile de utilizare a rachetelor de croazieră au fost elaborate în interior și în exterior, așa că nu va fi dificil să fie ajustate pentru utilizarea aeronavelor din România sau Polonia. Dar va complica munca aviației noastre și a apărării aeriene și trebuie să ne gândim cu atenție la problema contracarării. Mai mult, având în vedere lipsa noastră de sisteme de avertizare timpurie, precum aeronavele AWACS”, potrivit Telegram/Rybar.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te