Act normativ. Braţul Chilia este considerat de Ucraina „cale navigabilă interioară” a Kievului

DE Alexandru Pop | Actualizat: 21.02.2023 - 11:58
Act normativ. Braţul Chilia este considerat de Ucraina „cale navigabilă interioară” a ţării vecine - Foto: Flickr/Carpathianland/

O hotărîre de guvern dată de Ucraina, în urmă cu un an, arată că Braţul Chilia este considerat ca fiind o „cale navigabilă interioară” a ţării vecine. Aceasta vrea să construiască un nou terminal cerealier, lângă portul Ismail, aflat pe acest braţ al Dunării.

SHARE

Ucraina intenționează să dragheze nu doar Canalul Bâstroe, ci și o porțiune importantă, de 95 de kilometri, a Brațului Chilia, arată un studiu făcut de o companie care vrea să construiască un nou terminal pentru transportul cerealelor, lângă Portul Ismail, de pe brațul Dunării care desparte România de Ucraina.

Braţul Chilia, considerat de Ucraina „cale navigabilă interioară”

Din studiu, reiese că Ucraina intenționează să dubleze adâncimea brațului, până la peste opt metri. Mai mult, Kievul consideră brațul Chilia ca fiind „cale navigabilă interioară a Ucrainei”, printr-o hotărâre a guvernului ucrainean luată în urmă cu un an, potrivit Digi24.

Nibulon, una dintre cele mai mari companii agricole din Ucraina, vrea să constuiască un terminal pentru transportul cerealelor pe Dunăre, lângă Portul Ismail, aflat pe brațul Chilia.

Compania a întocmit un studiu de peste 500 de pagini, privind impactul asupra mediului pe care l-ar avea investiția, studiu care a fost terminat anul trecut.

Citeşte şi: Ciolacu: „Mărirea adâncimii în Canalul Bâstroe este un lucru nepermis. Se va discuta prin MAE”

Lucrările pe care intenționează să le facă Nibulon includ construirea de silozuri, înființarea unei flote, precum și „lucrări de dragare construirea de structuri hidraulice”, potrivit studiului publicat, care poate fi consultat aici.

Pentru realizarea investiției, compania cere să-i fie concesionat un teren de aproape 20 de hectare, în apropierea portului ucrainean Ismail, argumentând că transportul cerealelor va fi mai rapid și mai eficient, reducând costurile.

Planul companiei ucrainene cuprinde lucrări de dragare pe Dunăre pentru realizarea terminalului, pe o suprafață de 10,4 hectare, care se află de-a lungul canalului de navigație „Vâlcov - Ismail Ceatal”, în zona portului Ismail.

Citeşte şi: Ce informații are România despre Canalul Bâstroe. „UE nu va accepta încălcarea tratatelor de mediu”

Canalul de navigație „Vâlcov - Ismail Ceatal” care apare în studiul companiei Nibulon, este de fapt Brațul Chilia al Dunării, care constituie granița dintre România și Ucraina.

Spre deosebire de „Vâlcov - Ismail Ceatal”, Canalul Bâstroe se află integral pe teritoriul Ucrainei, pornind din Brațul Chilia și terminându-se după 12 kilometri, în Marea Neagră.

Numai că partea ucraineană consideră acest sector al Dunării, Vâlcov - Ismail Ceatal, în lungime de peste 90 de kilometri, ca fiind „cale navigabilă interioară a Ucrainei”, printr-o hotărâre a guvernului de la Kiev, luată anul trecut, cu puțin înainte de invazia rusă.

„Canalul de navigație Vâlcov - Ismail Ceatal, în acord cu Rezoluția Cabinetului de Miniștri al Ucrainei nr. 136, din 9 februarie 2022, este o cale navigabilă interioară a Ucrainei, având următoarele dimensiuni aprobate: lungime 95,445 km; lățime 120 m; adâncime 8,23 m (de la nivelul mării); în legătură cu adâncimea proiectată de 8,23 m, se face precizarea «adâncime nerealizată din cauza neterminării lucrărilor»”, se arată în studiul Nibulon.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te