Cutremurător. Bucăți din submersibilul Titan au fost scoase la suprafață. Bucățile distorsionate de metal au fost descărcate de pe nava Horizon Arctic la debarcaderul Gărzii de Coastă a Canadei din St John's, Newfoundland, în această dimineață.
Au fost rapid acoperite cu prelate mari, apoi ridicate de macarale pe camioane care le-au transportat la un centru pentru evaluare.
Piesele includ o secțiune mare, albă, de metal curbat. Un alt obiect era plin de cabluri și alte piese mecanice, potrivit Daily Mail.
Bucăți din submersibilul Titan, scoase la suprafață
Unele dintre secțiunile scoase la suprafață par să fie părți ale capacului extern al submarinului și cadrul de aterizare.
Acestea au fost printre primele bucăți din Titan ce au fost descoperite.
O bucată circulară mare a Titanului, care este similară cu secțiunea de la capătul din spate al carenei, a fost, de asemenea, recuperată.
O altă piesă seamănă cu antenele din vârful Titanului.
Citește și: Blestemul Titanicului? Scafandrul mort în submersibil era șeful unei firme care a jefuit epava
Recuperarea are loc la zece zile după ce submersibilul Titan a dispărut în timpul unei călătorii turistice conduse de OceanGate Expeditions.
După o misiune uriașă de căutare și salvare, au fost descoperite resturi pe fundul mării și s-a dezvăluit că submarinul a suferit o „implozie catastrofală”, ucigând pe toți cei cinci pasageri aflați la bord.
Paza de Coastă a SUA a lansat o investigație cu privire la cauza imploziei subacvatice care a distrus Titan.
Citește și: Dispăruți sub fundul mării. Cea mai dramatică salvare submarină din istorie. Mai aveau oxigen 12 min
Temeri de siguranță au fost ridicate în mod repetat de experți care au spus că nava nu era potrivită pentru adâncimile imense la care a călătorit.
În special carcasa din fibră de carbon, ce nu era adecvată scopului, și vizorul prin care turiștii vedeau epava Titanicului și care nu a fost certificat pentru astfel de adâncimi, au ridicat mari semne de întrebare.
Garda de Coastă a declarat că a creat un Comitet de Investigație Marină (MBI), cel mai înalt nivel de sondă.
Nicio speranță pentru rămășițele umane
„Scopul principal este de a preveni un eveniment similar, făcând recomandările necesare pentru a spori siguranța domeniului maritim la nivel mondial”, a declarat Jason Neubauer, investigatorul șef al Gărzii de Coastă și liderul anchetei.
„MBI se află deja în faza sa inițială de colectare a dovezilor, inclusiv operațiunile de salvare a resturilor la locul incidentului”, a adăugat acesta.
Neubauer a spus că ancheta americană ar putea face și recomandări cu privire la posibila urmărire a sancțiunilor civile sau penale „după caz”.
Titan a fost dat dispărut duminica trecută, iar Garda de Coastă a declarat joi că toate cele cinci persoane aflate la bordul submersibilului au murit după ce nava a suferit o implozie catastrofală.
Un câmp de resturi a fost găsit pe fundul mării, la 500 de metri de prova Titanicului, care se află la 4.000 de metri adâncime, la 400 de mile de coasta Newfoundland, Canada.
Canada, care a ajutat la căutarea submersibilului, a declarat că își desfășoară propria investigație.
Nava sub pavilion canadian Polar Prince a remorcat submersibilul Titan în larg săptămâna trecută, dar a pierdut contactul cu acesta la aproximativ o oră și 45 de minute după lansarea acestuia în adâncurile oceanului.
Anunțul imploziei a pus capăt unei operațiuni multinaționale de căutare și salvare.
Nu se speră să se găsească și rămășițele celor cinci pasageri: directorul general al OceanGate, compania care a organizat excursia pentru a vedea epava Titanicului, Stockton Rush, miliardarul Hamish Harding, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood, precum și renumitul scafandru și explorator francez Paul-Henri Nargeolet.
Experții au spus că victimele au murit în câteva milisecunde și că șansele ca rămășițele bărbaților să fie descoperite sunt aproape nule.