Ce înseamnă o „slujbă verde” și cum o poți obține. Ai nevoie doar de optimism și încredere

DE David H. Freedman | Actualizat: 24.09.2023 - 10:16
Kristy Drutman, fondator Green Jobs Board
Kristy Drutman, fondator Green Jobs Board

În anul 2013, Kristy Drutman era elevă de liceu în New Jersey când a auzit știrile despre impactul devastator al super-taifunului Haiyan asupra Filipinelor, țara de origine a mamei sale.

SHARE

Taifunul, unul dintre cele mai grave pe care le-a văzut vreodată lumea, a ucis peste 6.300 de persoane. „A fost momentul meu de trezire“, își amintește Drutman.

Ea s-a trezit la realitate atunci când a văzut ravagiile pe care schimbările climatice încep să facă în lume și modul în care acestea îi afectează pe unii oameni, mai mult decât pe alții. Drutman, acum în vârstă de 27 de ani, a avut această revelație într-o călătorie care a transformat-o într-o persoană influentă pe rețelele de socializare.

Ce înseamnă o „slujbă verde” și cum o poți obține. Ai nevoie doar de optimism și încredere

Ea militează pentru diversitate și echitate în domeniul ecologiei și a devenit o antreprenoare a cărei afacere este foarte urmărită. Green Jobs Board este, de fapt, un instrument foarte important pentru cauza lui Drutman. Ea a studiat politica de mediu la Universitatea Berkeley din California, dar a simțit că ceva lipsește din program, precum și din mișcarea pentru schimbări climatice.

„Nu vedeam oameni care să semene cu mine și nu mă vedeam reflectată în cei despre care vorbeam“, spune ea. „Și mă simțeam ca un pește pe uscat în spațiile dominate de activismul de mediu“.

Pentru a aborda problema și pentru a-și expune cazul, Drutman s-a lansat pe Instagram sub numele de BrownGirl_Green. „Fiind o persoană care provine din medii evreiești și filipineze, am vrut să aduc o voce multirasială și multiculturală în ecologie“, spune ea.

„Există atât de multă anxietate
și disperare când se vorbește
despre climă,
iar eu nu vreau
să contribui la asta. Este important
să avem umor și
umanitate“

Postările sale și podcastul ei, Brown Girl Green, îi denunță pe activiștii care dau vina pe nedrept pe țările asiatice, mai sărace, pentru problemele de mediu, subliniază lupta din Tonga împotriva exploatării miniere la mare adâncime, sprijină femeile indigene care se alătură luptei pentru climă și se revoltă împotriva „rasismului de mediu“.

Spre surprinderea ei, numărul celor care o urmăresc a continuat să crească. A ajuns la aproape 75.000 de urmăritori. Acest succes a introdus-o în circuitul de conferințe și consultanță din domeniul mediului - un lucru bun, pentru că avea probleme în găsirea unui loc de muncă în concordanță cu interesul său pentru activism în domeniul mediului.

„La doi ani de la absolvirea facultății, eram antreprenoare cu normă întreagă“, spune ea. Dar asta a făcut-o să se întrebe: de ce este atât de greu pentru tineri, și mai ales pentru cei de culoare, să obțină un loc de muncă în domeniul mediului? A început să caute oportunități de angajare în domeniu, postându-le pe feed-ul său de Instagram.

„Implicarea în comunicare pe social media cu aceste postări a fost cea mai mare pe care am văzut-o vreodată“, spune ea. „Iar oamenii începeau să fie angajați datorită acestor postări“.

Dar organizațiile aliniate la mediul înconjurător care căutau să își îmbunătățească propriile angajări în domeniul diversității au început să o contacteze pentru a participa la postările ei. Așa că Drutman a decis să facă echipă cu un prieten pentru a-și transforma efortul într-o afacere.

Green Jobs Board a atras mii de vizitatori în prima săptămână. În curând, organizațiile, atât cele cu scop lucrativ, cât și cele fără scop lucrativ, au început să stea la coadă pentru a plăti pentru privilegiul de a posta locuri de muncă pe acest site.

„Organizațiile de mediu nu au reușit întotdeauna să ajungă la diverse talente“, spune ea. „Noi ajungem la acești oameni, iar ei au încredere în noi“.

Green Jobs Board acordă o atenție sporită atragerii și evidențierii companiilor de mediu deținute de persoane de culoare sau indigene, notează Drutman.

Dar ea spune că va lucra cu orice tip de organizație care dorește să sprijine ecologismul și diversitatea - inclusiv cu companii care se pot confrunta cu critici din partea ecologiștilor. „Atâta timp cât sunt hotărâte să învețe și să facă mai bine, este mai bine să le implicăm în conversații, decât să le eliminăm“, spune ea.

Drutman subliniază faptul că firma sa cu doar șase angajați și o vechime de un an este abia la început. Ea explorează opțiuni pentru a aduce investitori care să o ajute să se extindă și, eventual, să dezvolte alte întreprinderi.

Dar insistă că orice întreprindere pe care o va conduce va rămâne concentrată pe misiunea ei principală de promovare a diversității în domeniul ecologiei. „Întotdeauna văd acest domeniu prin prisma problemelor de echitate“, spune ea. Această viziune este evidentă mai ales în podcasturile sale recente, care prezintă diverși lideri din domeniul mediului din întreaga lume.

Un alt principiu director al micro-imperiului său media în devenire: „injectarea“ de optimism în comunicarea despre mediu. „Există atât de multă anxietate și disperare legată de climă, iar eu nu vreau să contribui la asta“, spune ea. „Este important să existe și umor și umanitate. De aceea, mă prostesc de multe ori și mă distrez în postările mele“. Până acum a fost un mix câștigător.  

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te