Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat intenția de a obține fonduri europene pentru Drumul Expres Constanța – Tulcea, promis în primii ani ai guvernării Ponta.
„CNAIR în calitate de Solicitant, a elaborat și depus, în data de 20 februarie 2019, aplicația de finanțare pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Constanta - Tulcea" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020”, arată Compania aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. Elaborarea studiului de fezabilitate va costa 30 de milioane de lei. PSD a mai promis realizarea acestui obiectiv în anul 2014, când, la conducerea Ministerului Transporturilor, era ministru Dan Șova. În mai 2014, publicația obiecticvulvalcea.ro spunea: „Prezent la Tulcea la sfârşitul săptămânii trecute, Dan Şova, ministrul Transporturilor, a anunţat că Tulcea este cap de listă pentru investiţiile Ministerului Transporturilor în actuala perioadă de programare Uniunii Europene 2014 – 2020”.
Apoi, era citat chiar Dan Șova: „Chiar dacă s-a vorbit la nivel local despre un drum expres sau chiar de o autostradă care să lege Constanţa de viitorul pod de la Brăila prin Tulcea, eu vă spun că optez pentru un drum naţional pe patru benzi prin afara localităţilor”.
Atât de prioritară a fost Tulcea pentru PSD încât, abia în 2019, Compania de Autostrăzi a decis să elaboreze „Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Constanța - Tulcea".
Intenția lui Șova a fost întărită, tot în mai 2014, de președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu. Acesta a făcut referire chiar la Studiul de Fezabilitatea pentru Drumul expres Tulcea – Constanța. "S-a început un studiu de fezabilitate pentru un drum expres care va lega Constanţa de Tulcea, Tulcea de Brăila, de podul peste Dunăre şi mai departe de viitoarea Autostradă Brăila - Galaţi - Buzău. Acest drum rapid este prins în Masterplanul de transport ca finanţare pe perioada 2014 - 2020. Cam în doi ani cred că va începe execuţia lucrărilor, dintr-un motiv foarte simplu: exproprierile, mai ales că acest drum expres este ca o autostradă cu mai puţine dotări, iar toate localităţile tranzitate au centuri ocolitoare. Deci, doar exproprierile durează. Un lucru este cert: se face", a dat asigurări Horia Teodorescu, potrivit Agerpres.
În final, Studiu de Fezabilitate a fost scos la licitația abia în 2019, cinci ani mai târziu decât a promis PSD.