Cum să nu te mai sperii de turbulențe pe timpul zborului? Pilot: Îți trebuie hârtie și pix

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 21.08.2024 - 16:07
Cum să nu te mai sperii de turbulențe pe timpul zborului? Pilot: Îți trebuie hârtie și pix - Foto:Pixabay.com (rol ilustrativ)
Cum să nu te mai sperii de turbulențe pe timpul zborului? Pilot: Îți trebuie hârtie și pix - Foto:Pixabay.com (rol ilustrativ)

Un pilot de avion explică ce trebuie să faci pe timpul turbulențelor din timpul zborului, pentru a scăpa de frică. Este un truc simplu la care foarte puțini s-ar fi gândit. Acesta ar funcționa foarte bine. Ai nevoie de un pix și o hârtie.

SHARE

Pentru mulți pasageri, turbulențele din timpul zborului sunt un coșmar de la care nu-și pot lua gîndul. Găurile de aer periculoase apar adesea în mod imprevizibil și, în cel mai rău caz, pot duce la răni grave.

Un pilot explică acum un truc simplu care te va ajuta să supraviețuiești turbulențelor fără stres.

Majoritatea pasagerilor probabil au experimentat deja cum se simte atunci când există turbulențe într-un avion. Apropo, acestea se mai numesc și găuri de aer.

Nu este neobișnuit ca avionul să se ”scufunde” - dar în majoritatea cazurilor o astfel de turbulență este inofensivă. Însă este extrem de neplăcută.

Un pilot explică ce poți face pentru a nu te mai gândi la turbulențele din timpul zborului. Un truc

Turbulența poate fi atât de puternică încât nu o poți ignora - chiar dacă te uiți la un film sau citești o carte, de exemplu. Pilotul Ron Neilsen a dezvăluit portalului „Huffingtonpost” cum poți supraviețui turbulențelor fără stres – cu un truc simplu.

Așa că ar trebui să luați o bucată de hârtie și un pix - apoi ar trebui să scrieți cu mâna cu care nu scrieți în mod normal. În acest fel, creierul s-ar concentra asupra lucrurilor pe care altfel nu le-ar face niciodată - așa că turbulența ar trebui să fie doar o problemă minoră. Funcțiile motorii s-ar intersecta în creier - acest lucru păcălește creierul.

Citește și: Călătorești pentru prima oară cu avionul? Iată câteva sfaturi pentru a avea un zbor liniștit

Fixarea centurii de siguranță este o prioritate de top la bordul unui avion

Potrivit pilotului, acest truc vă permite să treceți prin turbulențe cu mai puțin stres - dar siguranța este prioritatea principală. Și asta înseamnă mai presus de toate: pune-ți catarama!

„LBA (Oficiul Federal de Aviație, nota editorului) îi sfătuiește pe pasageri să rămână întotdeauna prinși pe toată durata zborului - chiar dacă semnele centurilor de siguranță au fost dezactivate.

Aceasta este cea mai eficientă metodă pentru ca pasagerii să se protejeze de răni”, spune purtătorul de cuvânt al LBA, Cornelia Cramer, potrivit portalului Travelbook .

Citește și: Un bărbat și-a abandonat soția chiar la poarta de îmbarcare a avionului. Cele 15 minute „fatale”

Dacă nu purtați centura de siguranță, acest lucru poate avea consecințe groaznice: „Dacă avionul se lasă, ele atârnă brusc de tavanul cabinei, doar pentru a se izbi de scaune sau de podeaua cabinei cu toată forța în clipa următoare. Oasele rupte și leziunile coloanei vertebrale sunt adesea rezultatul”, spune expertul în aviație Heinrich Großbongardt.

Cele mai multe turbulențe apar seara

Centura pentru abdomen trebuie să fie strânsă, pasagerii trebuie să se țină, iar obiectele libere trebuie îndepărtate. Scaunele din mijloc sunt cel mai puțin zguduite și este mai bine să rezervi un zbor dimineața. Pentru că cele mai multe turbulențe apar seara. Motivul? Temperaturile scad semnificativ între orele 17 și 19 - iar furtunile apar mai frecvent în această perioadă.

Așa-numitele Turbulențe ale aerului clar (CAT), care apar la altitudini cuprinse între 7.000 și 12.000 de metri, sunt de ce se tem cel mai mult piloții. Acestea sunt percepute de pasageri ca „găuri de aer” și apar neanunțate. „Ele apar la interfața dintre vânturile puternice de mare altitudine, cu direcții și forțe diferite”, spune expertul în aviație.

Citește și: Un avion și-a schimbat traseul din cauza unui câine care era la bord. Ce a făcut patrupedul?

Turbulența pot apărea în timpul unei furtuni, deoarece aerul cald în creștere și aerul rece în scădere se întâlnesc, ceea ce duce la schimbarea bruscă a altitudinii aeronavei. Acest lucru se întâmplă și mai des atunci când zboară deasupra lanțurilor muntoase, deoarece aici apar așa-numitele vârtejuri de aer și chiar dacă aeronava zboară prin nori denși, ar putea fi un zbor neliniștit din cauza curenților de aer, conform kukksi.com.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te