Un lanț de magazine a fost amendat după ce a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare

DE Alin Crișan | Actualizat: 28.11.2023 - 09:46
Un lanț de magazine a fost amendat după a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare - Foto: Ziarul de Iași/ Imagine cu caracter ilustrativ
Un lanț de magazine a fost amendat după a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare - Foto: Ziarul de Iași/ Imagine cu caracter ilustrativ

Un lanț de magazine a fost amendat după ce a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare, de inspectori.

SHARE

Un lanț de supermarket-uri a fost amendat după ce a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare, de inspectori.

Un lanț de magazine a fost amendat după ce a pus pe produse o etichetă considerată înșelătoare.

Doi judecători ai aceleiaşi instanţe au dat sentinţe diametral opuse în cazuri absolut identice. Mega Image a fost amendată în două rânduri de Protecţia Consumatorului pentru aceeaşi faptă: o etichetă considerată de inspectori drept înşelătoare. 

O contestaţie a fost respinsă de Judecătorie, care a dat dreptate Protecţiei Consumatorilor. A doua a fost acceptată de aceeaşi Judecătorie. Lanţul de supermarket-uri a renunţat, până la urmă, să mai folosească acea etichetare, dar procesele continuă.

Pe 19 august, anul trecut, inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) au descins în două magazine Mega Image, unul de pe strada Nicolae Iorga, altul de pe bulevardul Socola.

În ambele, au găsit aceeaşi neregulă, respectiv folosirea de către magazin a unor etichete cu inscripţia „Nutriscore”, însoţită de literele de la A la E, pe un fundal colorat, mergând de la roşu la verde.

Eticheta, suplimentară faţă de etichetarea standard prevăzută de legislaţia românească, era menită să indice cumpărătorilor cât de sănătos era respectivul aliment. Inspectorii au apreciat însă că eticheta induce în eroare consumatorii, furnizându-le informaţii care nu au la baza studii care să le susţină. 

În plus, în magazinul de pe Socola au fost găsite sticle cu „oţet din zaharuri, drojdie şi vin şi alcool”, care avea specificat pe etichetă, sub denumirea produsului, „90 grame acid acetic / 1000 cm cubi”. Inspectorii au conchis că Mega Image vindea acid acetic diluat sub eticheta de oţet de fermentaţie.

În ambele cazuri, inspectorii CRPC au aplicat câte o amendă de 50.000 de lei. Ambele amenzi au fost contestate de Mega Image în faţa magistraţilor Judecătoriei. Judecătorii au văzut însă aceeaşi neregulă cu alţi ochelari.

În cazul magazinului de pe Nicolae Iorga, judecătorii au apreciat că dubla etichetare, cea prevăzută de lege şi cea „Nutriscore” adoptată de Mega Image, „pune în dificultate consumatorul pentru realizarea unei alegeri în cunoştinţă de cauză”.

Magistraţii au menţinut amenda aplicată de CRPC. În apel, magistraţii Tribunalului nu au mai considerat însă eticheta „Nutriscore” drept o practică comercială înşelătoare.

Ei au subliniat faptul că acest tip de etichetare este recomandat de Agenţia Internaţională pentru Studierea Cancerului, iar inspectorii CRPC nu demonstraseră că eticheta ar fi prezentat informaţii false. În cele din urmă, amenda a fost anulată.

Citește mai multe pe Ziarul de Iași.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te